Friläge mellan alla växlar

Min rieju drac, am6 lägger i friläge mellan alla växlar efter att jag bytte veven, vad kan det bero på?

Veven går även väldigt segt känns det som när man kickar, vad kan man göra åt det?

den har fått vääldigt dålig tomgång eller det är ingen tomgång alls, vad kan man göra för att fixa det?

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    ehm, hur vet du det är Veven som går trögt? kan ju va Kompet? Annars pröva ta bort svänghjuls kåpan och dra med händerna på svänghjulet å se om du hör något illa..

Du hade kulan som skall sitta på Selektortrumman också på plats?

Jo men jag kände på veven, den gick segt kulan satt på plats och har inte kört så tog inte i så mycket, testade bara när jag rullade den frammåt

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Bara veven gick lätt när den var ur motorn och när du satte i den, så är nog allt som det skall..

Vissa am6 Lådor äre Våld som skall användas för att få i växlarna...

Jo men det börjar bli mindre segt nu
    alla växlar går i lätt när när man kör kanske blir lättare att få i friläge när man inte kör

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Så äre iallafall med mina am6:or går den framåt så äre nästan omöjligt att få i fritt.

rexy, vart ska man knacka då?
    växlar inte som en kärring, det funkar utmärkt när jag kör, dock svårare när man står stilla :p

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in