1. #1

    Kick/kopplings problem

    Tja, bytte lammeller och tryck fjädrar på min Rieju Drac från 2002.
    Första gången fick jag ihop allt o det fungerade som det skulle. Sedan så skulle jag prova att byta tillbaks till orginal fjädrarna för jag tyckte att det var skönare när jag hade dom och nu får jag inte det att fungera. Kicken är väldigt seg och den "driver inte upp kolven så att den startar". Prövade att springa igång den men då vek sig kicken och ingenting hände. Kicken åker inte häller tillbaks när man har kickat.
    Vill få ordning på den så man kan ut o åka med moppe fan! '

    MVH/Kalle

  2. #2

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    något måste väl alltså sitta fel? Gör om gör rätt!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Hypnotic Visa inlägg
    något måste väl alltså sitta fel? Gör om gör rätt!
    Aa ska försöka

  4. #4
    Nu har jag fått det att funka men nu så slirar kopplingen istället. När man gör vajern slak så slirar den minst. Ska jag då skruva in eller ut centrumbulten som sitter imot stiftet?

  5. #5
    skruva in lite, de e fingertoppkänsla på den som gäller xd

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    brukar du tar ett halvt varv på centrumbulten alltså med mejseln som gör så den trycks in. kopplar vid handtaget. släpper kopplingen, prövar kolla om du kan röra beläggen.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av flaka-power Visa inlägg
    skruva in lite, de e fingertoppkänsla på den som gäller xd
    Okej men är du helt 100 på det, har funderat lite o kommit fram till att jag ska skruva ut den mer?

  8. #8
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Beror på om beläggen racklar..

    Tar du ut den för mycket slir, för mycket in Slir... Skruva ut den nu, sedan tar du och skruvar in den tills det tar emot, Sedan ett halvt varv ut. senare drar du fast muttern.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Beror på om beläggen racklar..

    Tar du ut den för mycket slir, för mycket in Slir... Skruva ut den nu, sedan tar du och skruvar in den tills det tar emot, Sedan ett halvt varv ut. senare drar du fast muttern.
    Okej låter bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in