1. #1

    förgasar val?

    Tjoo tänkte införskaffa mig lite trimm nu då jag är trött på att ligga sist hela tiden o för de är jävligt kul när de går fort detta är delarna jag tänkte beställa: Avgasrör http://www.twostroke.se/product.asp?product=11171 Cylle http://www.twostroke.se/product.asp?product=12324 o sen ngt luftfilter... nu är ju då problemet vad för fögge man ska köpa till detta. hade tänkt mig 19 mm men ni kanske tycker att en 21 mm vore bättre? någon som vill länka en bra förgasare till ett bra pris som passar till de ovanstående delarna?

  2. #2
    Satsa på en 70cc med 21mm fögge . 70cc cylle kostar lika mycket

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Satsa på en 70cc med 21mm fögge . 70cc cylle kostar lika mycket
    jo vet men då måste man la byte vevaxel, membran o sånt o då drar det iväg på både pengar o arbete tyvärr :/ men kul hade de vart

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av DerbiPöjken Visa inlägg
    jo vet men då måste man la byte vevaxel, membran o sånt o då drar det iväg på både pengar o arbete tyvärr :/ men kul hade de vart
    Du behöver inte byta vev för en snällare 70cc,

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Du behöver inte byta vev för en snällare 70cc,
    okey har alltid trott de men frågan var vad jag ska ha för fögge på de delarna jag lagt till där uppe

  6. #6
    några saker som jag undrar är hur man gör med vakumkran? byte till vanlig eller funkar de som vanligt? om man kan ha kvar oljeblandlingen eller om man ska blanda i tanken direkt. och allmänna tips typ

  7. #7
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Tycker också att du borde köpa en 70cc, onödigt att köpa en till 50cc?
    Jag kör med 80cc, voca rör o 24 mm fögg kör oxå med org vev, funkar bra nytt tändstift oxå kanske sen ärre nog inge mer!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Tycker också att du borde köpa en 70cc, onödigt att köpa en till 50cc?
    Jag kör med 80cc, voca rör o 24 mm fögg kör oxå med org vev, funkar bra nytt tändstift oxå kanske sen ärre nog inge mer!
    hur länge har du kört me delarna o har du ngn cdi strypning då eller? klart de vore nice me 70 cc men blir lite väl mkt, nöjjer mig med en 50 sport

  9. #9
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av DerbiPöjken Visa inlägg
    hur länge har du kört me delarna o har du ngn cdi strypning då eller? klart de vore nice me 70 cc men blir lite väl mkt, nöjjer mig med en 50 sport
    Kört med sen i sommras 2012, o kör med ostrypt cdibox! Ska du köra med 50cc skulle jag satsa på en 19mm men beror ju på vad du vill såklart!
    Tycker nästan min 24 fögg är för stor för min setup;p

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Kört med sen i sommras 2012, o kör med ostrypt cdibox! Ska du köra med 50cc skulle jag satsa på en 19mm men beror ju på vad du vill såklart!
    Tycker nästan min 24 fögg är för stor för min setup;p
    o fan då har de ju hållt bra men hur många mil jhar den gått då? min har gått 1600 nu o är helt orginl i motor osv så va lite därför som ag va orolig för att de inte skulle hålla har tittat på denna polini föggen (http://www.twostroke.se/product.asp?product=30921) tror du den skulle kunna funka bra?

  11. #11
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av DerbiPöjken Visa inlägg
    o fan då har de ju hållt bra men hur många mil jhar den gått då? min har gått 1600 nu o är helt orginl i motor osv så va lite därför som ag va orolig för att de inte skulle hålla har tittat på denna polini föggen (http://www.twostroke.se/product.asp?product=30921) tror du den skulle kunna funka bra?
    Ahh okej Dock har min har endast rullat i ca 150 mil!
    Jo visst, tycker inte du borde köra på 21mm, hellre den där isåfall!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Ahh okej Dock har min har endast rullat i ca 150 mil!
    Jo visst, tycker inte du borde köra på 21mm, hellre den där isåfall!
    okey då är din vev lite fräshare kanske hehe gött då blir de den så fort jag får pengar

  13. #13

  14. #14
    Av dom där 2 så är nog 19 de bättre valet till 50cc, dock inte så stor skillnad

  15. #15
    Kör på airsal 70cc med 19-21 förgasare så får du en lagom gatu-setup du behöver heller inte byta ut röret, dra plugg bara om en sådan sitter monterad

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in