1. #1

    Trimrör setup till speedfight 3 med strypt cdi?

    Nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa ett högvarvigt trimrör. Det blir antagligen xpro och har tänkt att byta vikter och kopplingsfjädrar som passar till detta rör.


    Till min fråga nu , hur kommer denna setup bli med strypt cdi box? Då kan den ju inte varva mer än 8000 rpm. Kommer jag fortfarande få ut bra effekt eller kommer jag tappa mycket effekt? Anledningen till att jag inte köper ostrpyt cdi är att det inte finns någon , utan då måste jag byta ut hela tändningsystemet.


    Mvh

  2. #2
    Hmm.. Den är strypt fast den går inte att strypa upp? Det låter helt sjukt. Måste finnas något sätt att strypa av den, Ingen idè att byta till effektrör osv annars, Speciellt inte ett högvarvigt satsa isånnafall på att enbart köra utan pluggar.
    Braap Braap

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Hmm.. Den är strypt fast den går inte att strypa upp? Det låter helt sjukt. Måste finnas något sätt att strypa av den, Ingen idè att byta till effektrör osv annars, Speciellt inte ett högvarvigt satsa isånnafall på att enbart köra utan pluggar.
    Jag melja twostroke.se och dem sa att man måste byta hela systemet. Jag vill heller inte börja borra eller klippa i sladdar då moppen är helt ny och jag vill sälja den otrimmad.

    Sen vet jag inte om det finns någon annan som säljer ostrypt cdi men ts hade iaf inte

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in