Gilera stalker förgasar/tändnings fel

Snälla läs igenom detta behöver hjälp snabbt!

Tjena hittade ingen tråd jag tyckte passa in,
    Har precis köpt en gilera stalker 02. Köpte den med en 19 mm dellorto förgasasare som ägaren sa var föör stor för 50 cc, jag satte dit en weber förgasare som jag misstänker att den är orginal till mopeden, hade en jätte litet munstycke som man bokstavligen knappt såg igenom, stod inge nummer på) nålen i mitten, mopeden tok varvade o accade upp till ungefär 40 max och sen tände ej, lät bara bööööö, då fick man ha halv gas och då gick de köra i 30 40, sen var man tvungen att stanna helt för att kunna få det dära accet igen, bytte upp mig till en 78 munstycke som såg as stort ut igenfört med tidigare munstycke, då gick den på fullgas hela tiden och kom säkert up i 60-70 med jätte bra axx! Sen efter 2-3 minuter så går den inte alls att gasa med minsta gasning så dör den, men när den har fått stilla några minuter så går den igen som vanligt och sen uppträder problemet att den ej går att gasa då den låter böööö, typ som om att någonting i tändningen slutar att fungera när den blir för varm? Den sitter i en 9 i som tändstift

Med vänlig hälsning, ludwig lionell

Kolla så det inte är stopp i soppa slangen. De vill säga att det rinner bra genom slang och kran. Sen så kan du kolla efter sprickor i insuget, då det är ett gummi insug om det är original.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Slangen sitter det hemma gjort soppa filter som kanske kan stoppa upp, sprickor i insuget finns, var silicone innan av förra ägaren, inget som tokläcker och man ser igenom! Och sen läcker förgasaren lite ifrån under locket i springan, vad tror du, kan dessa vara bovarna?

Låter som alla dem där grejerna är bovarna, haha! Testa rak slang från tanken till föggen, sen försök att fixa så föggen är tät
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in