1. #1

    5 växlad låda

    Någon som vet om 5 växlad låda från yz 70-80 tal passar rakt i yamaha dt50mx?

  2. #2
    årsm 78 endast, enligt heideken oh jag litar på han.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  3. #3
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    nu ska vi se här, utlänska dt-växellådor har 5växlar (vet dock inte vilka länder) och den lådan ska passa rakt i. Men i princip omöjlig att få tag på i sverige, vad jag vet.
    yz80 årsm 78 är 5 växlad och passar om man fräser upp ett lagerläge så att yz'ans nållager passar.
    årsm 79 är 6växlad och passar, men är 11mm bredare har jag för mig, så där måste man bredda blocket. Sen är det inte mycket annat som passar, vad JAG vet. Säkert nån annan som vet mycket mer, men detta är vad jag läst mig till

    jag har en 5växlad 78 i min

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    årsm 79 är 6växlad och passar, men är 11mm bredare har jag för mig, så där måste man bredda blocket.
    Säg inte att det passar när det inte är möjligt att bygga om det som krävs för att få dit grejerna utan en mycket välförsedd mekanisk verkstad. Kapa sönder och svetsa ihop motorblock, och dessutom få lagerlägen att hamna på rätt plats utan att något slår sig, det är långt bortom alla normala moppetrimmares möjligheter.

  5. #5
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Säg inte att det passar när det inte är möjligt att bygga om det som krävs för att få dit grejerna utan en mycket välförsedd mekanisk verkstad. Kapa sönder och svetsa ihop motorblock, och dessutom få lagerlägen att hamna på rätt plats utan att något slår sig, det är långt bortom alla normala moppetrimmares möjligheter.
    klart det passar, beror ju bara på hur mycket jobb man vill lägga ner. Och som du säger så är det mycket jobb ja.
    Men syftade ju mest på att axlar sitter likadant och det "enda" är att den är bredare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in