förlänga sving rrx

ska nu ge mig på att förlänga en sving från en rrx! har aldrig gjort detta förr och undrar om ngn har nått tips på hur jag ska göra för att få den 100% rak och stabil osv. mycket tacksam för svar

Kapa av den på önskat ställe i båda ändar och använd fyrkansprofiler som har en snarrlik ytterdiameter som innerdiamter och godstjocklek på svingen så tight som möjligt. Profilerna du skarvar med sticker du sedan in en bit i svingen och svetsar cirka 50mm åt båda håll tror jag blir bra detta gör att den blir starkare. Inga särsklida mätmetoder krävs för denna typ av precision utan en tumstock funkar utmärkt med lite allmänt vett se till att kryssmäta svingen före, under proccesen, och efter du punktat på så vis vet du att den är rak.

Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Kapa av den på önskat ställe i båda ändar och använd fyrkansprofiler som har en snarrlik ytterdiameter som innerdiamter och godstjocklek på svingen så tight som möjligt. Profilerna du skarvar med sticker du sedan in en bit i svingen och svetsar cirka 50mm åt båda håll tror jag blir bra detta gör att den blir starkare. Inga särsklida mätmetoder krävs för denna typ av precision utan en tumstock funkar utmärkt med lite allmänt vett se till att kryssmäta svingen före, under proccesen, och efter du punktat på så vis vet du att den är rak.
    Perfekt! Tack så mycket för hjälpen!!

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    de vi gjorde på mitt gala jobb när vi skulle förlänga svingarna till hillclimb osv så använde vi en gängstång och satt i där hjulet skulle va.

drog åt med muttrar på in och utsida så svingen satt rakt.

kapade och tryckte in fyrkantsprofiler som du sa och svetsa det. vi borra även hål i org svingen och svetsa i hålen.

täckte skarven i plåt och svetsa sen slipa ned så de såg org ut.

vad ja vet så håller dom svingarna än sen flera säsonger tillbax.
    shit va smart med gängsgtaven! skall användas! tack så mkt för tipsen!!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in