1. #1

    CPI sm går dåligt på höga varv!

    CPI sm icke trimmad årsmodel 08

    Moppen har vart ett stort problem för mig på sistonde, först så vart jag tagen av polisen för att jag hade trim och då fick jag byta rör.
    Sen lämnade jag in den till en moppe butik som heter staron och finns i enköping och där fick jag byta tändplatta, och efter det fick jag problem med krysskillen
    och innan jag kom på att det var det så bytte jag några saker i kopplings korgen och så bytte jag även kolv.
    Jag har även ren gjort förgasaren!

    En riktig problem moppe! Men som sagt den blödrar på höga varv på varje växel och även tomgång!

    Snälla kom med tips och tack i förhand !

  2. #2
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    får jag fråga varför du bytt så mycket delar utan att veta att det är just dom delarna som var felet?

    Men ditt problem nu låter ju helt enkelt som du får gå ner i huvudmunstycke!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    får jag fråga varför du bytt så mycket delar utan att veta att det är just dom delarna som var felet?

    Men ditt problem nu låter ju helt enkelt som du får gå ner i huvudmunstycke!
    För att den var på verkstad och trodde dem gjort det bra men nu vet jag att jag inte ska lita på sånt skit ! ok tack för tipset !

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    ehm.. om du är trimmare måste du väl förstå lite..

    kolla tändstiftet först.. om du byte rör så får den ju för mycket bensin... om du byte något i föggen när du byte på det andra röret

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    ehm.. om du är trimmare måste du väl förstå lite..

    kolla tändstiftet först.. om du byte rör så får den ju för mycket bensin... om du byte något i föggen när du byte på det andra röret
    Tändstift är kollat och det såg bra ut! men röret är ju fortfarande orginalrör så det bör väll inte vara någon skillnad ? och föggen kollar jag just nu

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in