1. #1
    ebroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    200

    Speedfight I - 98 - Börjar tjura efter en stunds åkande

    Tjena! Skulle behöva lite hjälp med en Speedfight I från 98 som jag försökt få ordning på en jävla massa gånger men alltid slutat med att jag förbannat ger upp efter många, många försök att rätta till felet.

    Efter en förgasar, luftfilterrengörning och allmän överkoll slutar den ändå inte jävlas, så tänkte höra iaf någon utifrån följande info skulle kunna sätta fingret på vad det är för fel...

    Den startar och går felfritt när den fått stå ett tag och börjar grina efter varierande tider. Troligen när den är helt varm, men det har även skett att den gett upp mycket tidigare än det. Ibland redan efter några kvarter. Tills det att den börjar tjura så går den utan problem. Sen som det är börjar jag känna mindre och mindre svar vid gaspådrag och kort efter det så är den så svag så att den inte längre orkar röra sig frammåt.

    Står man och försöker gasa ändå så beter den sig nästan som om den får för mycket bränsle. Låter man sedan den stå ett tag startar den och går. Ju längre man låter den stå desto längre tar det typ innan den börjar igen.

    Någon som har en aning? Skulle vart schysst med några tips...

  2. #2
    Tändstiftet?
    Braap Braap

  3. #3
    ebroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Tändstiftet?
    Redan kollat

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ebrox Visa inlägg
    Redan kollat
    Testa koppla ur automatchocken
    Braap Braap

  5. #5
    ebroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Testa koppla ur automatchocken
    Har tänkt på det.. Ska testa det. Den verkar ju helskum , ja får ju ta av luftburken och choka manuellt med handen för för att få igång den oftast...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in