1. #1

    Post Peugeout Ludix Snake lägger av efter max 3 min´s körning.

    Nyligen köpt min första moppe den funkade bra tills 50 mils körning. Är rätt dålig på motorer och moppar så tänkte höra om nån har nån lösning?
    Tack!

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Dåligt ställd fråga -> dåligt svar.
    Börja med att beskriva fordonet
    Ålder? Milta?l Tidigare problem? Fibblat själv med den? Trimmad? etc etc Kollat bensin, olja?
    Beskriv problemet "Funkar inte bra" är uberusel beskrivning.
    (Jobbade ett par mån med att reparera videoutrustningar. Fick in en supervideomaskin för rep med felbeskrivingen: "Trasig"...)
    Hur yttrar det sig? Stannar? Bluddrar? Orkar inte? svårstartad..

    Så nu tar vi om'et från början...

  3. #3
    Okej ledsen. 687 mil nyköpt dock begagnad. Full tank, och nyligen fyllt på olja. Inte rört någonting på den förutom att jag ställt upp tomgången lite. Den startade alltid på första kicken dom 50 första milen så måste man kicka 4-5 gånger för att den ska starta. Årsmodell: Peugeot Ludix Snake 08. Vet inte om den haft några tidigare problem jag har inte haft det iaf. Den lägger oftast av på full gas efter nån minuts körning.

    Behöver du mer information säg till.

    Tack för din respons btw.

  4. #4
    Kan vara skit i förgasaren eller dålig vakum pump vilket gör att soppan inte riktigt når fram, Eller så kan det vara så enkelt som ett dåligt bensin-filter! Men tipset jag kan ge är att göra rent förgasaren och ta en titt på bensin filtret
    Taiwan Golden Bee, Ride With Taiwan Style

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Hipezi Visa inlägg
    Kan vara skit i förgasaren eller dålig vakum pump vilket gör att soppan inte riktigt når fram, Eller så kan det vara så enkelt som ett dåligt bensin-filter! Men tipset jag kan ge är att göra rent förgasaren och ta en titt på bensin filtret
    Bra förslag ovan.
    Bränsleproblem...
    Finns det tankfilter mont på bränslekranen? Stopp där?
    Funkar kranen? Suger du i vakuumslangen ska det komma soppa ur soppslangen till förgasaren (välj rätt slang när du suger..)
    Nästa steg är i skit i gasaren.. men jag tror på nåt av de första förslagen.

  6. #6
    Okej tack för dom snabba svaren.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in