Hybridvisning

Yahama aerox problem! AKUT!

Tja!

Tja! Nu har jag fått problem med min moped och det är en yamaha aerox 08. Allt är orginal förutom röret som är ett gianelli sport. Vi ringen är dragen! Nu till det tråkiga: det är så att moppen går fint när jag startar den, den kör iväg som vanligt men om jag kör full gas ett så dör den, den tappar fart och gör typ 30 med full gas och låter bara brrrrr. För att komma upp i fart igen måste jag stanna och vänta lite och sedan så kan jag köra fullt i typ 20 sec innan den går segt igen. Samma sak händer om jag kör en bit sedan stannar och ska köra iväg då säger den bara brrrr och gör typ 15 kmh. Jag vet inte vad problemet kan vara! Har haft den i 1 år och har kört med samma grejjer och aldrig vart något problem så förmodligen har ng gått sönder eller behöva bytas ut? Kan det vara avgasröret som skulle behövas sotas ut? Eller slitna vikter? (Vet ej vad jag har för vikter, har en ändrat sedan jag fick moppen så det borde vara orginal)!
    Tack på förhand!

Okej tack! Men om jag har kört med strl 62 nu i ett år sen helt plötsligt så slutar den fungera, vad kan det bero på?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in