problem med kymco super 9

tjena. jo jag har en liten problem med min moped kymco super 9

det så att min moped saknade packning för avgasröret så jag köpte en och satte dit den. ljudet sänktes så klart MEN..
    när jag har installerat dit packningen så börjar det låta som fan från luftburken alltså börjar låta som fan där luftburken är kopplad.

och jag har en ganska stor luft filter polini luftfilter evo high end
    "en värsting sportluftsfilter med extremt bra luftflödeskapacitet"

men så fort jag tar bort avgasrörets packning så låter mopeden som fan från avgasröret men då låter inte det från luft burken
    .

fattar inget vad kan det bero på?

mopeden är en kymco super 9 som är trimmad av förra ägaren. bra acc o så
    men vet ej exakt hur och med vad den är trimmad. ps avgasröret är en spn "trim avgasrör"

Tacksam för svar!

Mvh

Citat Ursprungligen postat av bigboii Visa inlägg
    tjena. jo jag har en liten problem med min moped kymco super 9

det så att min moped saknade packning för avgasröret så jag köpte en och satte dit den. ljudet sänktes så klart MEN..
    när jag har installerat dit packningen så börjar det låta som fan från luftburken alltså börjar låta som fan där luftburken är kopplad.

och jag har en ganska stor luft filter polini luftfilter evo high end
    "en värsting sportluftsfilter med extremt bra luftflödeskapacitet"

men så fort jag tar bort avgasrörets packning så låter mopeden som fan från avgasröret men då låter inte det från luft burken
    .

fattar inget vad kan det bero på?

mopeden är en kymco super 9 som är trimmad av förra ägaren. bra acc o så
    men vet ej exakt hur och med vad den är trimmad. ps avgasröret är en spn "trim avgasrör"

Tacksam för svar!

Mvh

Den låter garanterat fortfarande lika mycket ifrån luftfiltret när packningen inte är på bara det att det inte hörs lika mycket eftersom det kommer ljud ifrån röret isf, Det är ett sportluffilter du har och dom låter rätt mycket, för att få ner ljudet så rekomenderar jag att du sätter på orginalluftburken och går ner i munstycke, Inte nog med att den kommer låta mindre, utan den kommer inte dra lika mycket uppmärksamhet till sig ifrån polisen + att den kommer dra mindre soppa
    Braap Braap

alltså den låter otroligt mkt varjegång man gasar brölar den och att den inte har nån kraft i början har det inte med munstycket o göra?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in