Slirande koppling 70cc

Tja för ett tag sedan bytte jag koppling på min Drac till den här: http://www.twostroke.se/product.asp?product=19326
    Först så slirade den men sedan så monterade jag om de o fick troligtvis på "metallplattorna" rätt den gången så den fungerande som den skulle.
    Nu har jag satt på 70cc och en 21mm förgasare o kopplingen har börjat att slira igen. Vad kan vara felet?
    Tror ni att det räcker med att skruva ut centrumbulten lite eller kanske köpa hårdare kopplingsfjädrar?
    Tack på förhand// Kalle

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Köp Malossis Fjädrar. Då jävlar.

beror på om centrumbulten är för långt in...

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Köp Malossis Fjädrar. Då jävlar.

beror på om centrumbulten är för långt in...
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Nya originallameller och MHR fjädrar räcker för 20hk+. Så det är att slänga pengarna i sjön att köpa en "superduper" koppling.
    Centrumbulten är inställd så att kopplingsarmen är parallelt (ursäkta stavning) med blocket, men så ni tycker att jag ska satsa på hårdare kopplingsfjädrar?

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av hondakalle Visa inlägg
    Centrumbulten är inställd så att kopplingsarmen är parallelt (ursäkta stavning) med blocket, men så ni tycker att jag ska satsa på hårdare kopplingsfjädrar?
    Japp, Hårdare kopplingsfjädrar så slipper du slir.. Malossis fjädrar é attans hårda...

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Japp, Hårdare kopplingsfjädrar så slipper du slir.. Malossis fjädrar é attans hårda...
    Beställt sådana

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in