Sidan 2 av 14 Första 123412 ... Sista
  1. #31
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Teorikurs är ju inget krav.
    Det är som Mich säger, du får en privatperson att köra med som har mer kunskap än andra.
    Men halkbana, risketta och handledarutbildning är väl ett måste? och det slipper jag ju betala iaf

  2. #32
    Ska göra uppkörningen för am-kort idag

  3. #33

  4. #34
    håller på med körkortet.
    hur många rätt behöver man på provet ?.. 52 ?

    sen när jag kör.. håller på att försöka parkera.. helt jävla omöjligt juh -_-.. hamnar alltid snett eller på sträcket istället för i rutan -_-

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    håller på med körkortet.
    hur många rätt behöver man på provet ?.. 52 ?

    sen när jag kör.. håller på att försöka parkera.. helt jävla omöjligt juh -_-.. hamnar alltid snett eller på sträcket istället för i rutan -_-
    Yes, 52 för att få godkänt.

    Parkera ja. Det är lite knepigt, men man lär sig knepen ju mer man försöker. Vet inte riktigt vad jag ska ge för tips där. Är ingen höjdare på det heller.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Yes, 52 för att få godkänt.

    Parkera ja. Det är lite knepigt, men man lär sig knepen ju mer man försöker. Vet inte riktigt vad jag ska ge för tips där. Är ingen höjdare på det heller.
    haha .. bara att träna och träna asså

  7. #37
    Någon som har något tips på hur man kan träna på teorin utan att köpa böcker, dvs något bra datorprogram eller liknande? Har ganska bra koll på trafikregler osv redan, och man behöver ju bara ha 52/65 rätt så det ska nog inte va några problem... Men en liten uppfriskning vore kanske bra endå, så länka gärna nån bra sida eller likn
    MRX_Racing @ mnf

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Någon som har något tips på hur man kan träna på teorin utan att köpa böcker, dvs något bra datorprogram eller liknande? Har ganska bra koll på trafikregler osv redan, och man behöver ju bara ha 52/65 rätt så det ska nog inte va några problem... Men en liten uppfriskning vore kanske bra endå, så länka gärna nån bra sida eller likn
    gå till körskolan och träna på datan... och vore nog inte fel att läsa igenom boken minst en gång... man bör kunna hur däck ska vara.. hur länge och hur barn ska sitta i barnstolar osv osv osv

  9. #39

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    gå till körskolan och träna på datan... och vore nog inte fel att läsa igenom boken minst en gång... man bör kunna hur däck ska vara.. hur länge och hur barn ska sitta i barnstolar osv osv osv
    Detta kostar dock lite drygt tusenlappen att göra här, jag kan alltså göra om provet drygt 5ggr och ändå vara uppe i samma kostnad som då, och då är inte böcker medräknade...

    Nej jag vet att det finns nåt körkortsskole spel men tänkte mest höra om någon har tips på ett bra innan jag sätter mig och letar igenom internet.
    MRX_Racing @ mnf

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Detta kostar dock lite drygt tusenlappen att göra här, jag kan alltså göra om provet drygt 5ggr och ändå vara uppe i samma kostnad som då, och då är inte böcker medräknade...

    Nej jag vet att det finns nåt körkortsskole spel men tänkte mest höra om någon har tips på ett bra innan jag sätter mig och letar igenom internet.

    Tanka TEO09
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  12. #42
    Nu är det så att jag ska göra teoriprovet för am-körkort på måndag och undrar om det finns några gratisprov som man kan göra på internet ?

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Men halkbana, risketta och handledarutbildning är väl ett måste? och det slipper jag ju betala iaf
    handledarutbildning är ju inget krav^_^ man får övningsköra på skola endå tror jag? min kompis fick iallafall lvningsköra med min lärare (går fordon transport så vi får ju körkort där) så han fick ut sitt B-kort bara genom skola sammanlagt kostade körkortet typ 250kr. det enda vi behövde batala var lämplighets intyget men helt klart blir de billigare om man har farsa som e trafikskole lärare!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  14. #44
    någon som vet om bonnierstrafikskola 2010 är bra ?

  15. #45
    har min (förhoppningsvis) sista körlektion idag, sen en låtsas uppkörning och om det går bra har jag bara skrivprov och uppkörning kvar...

  16. #46

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Lycka till o du lyckliga.

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    någon som vet om bonnierstrafikskola 2010 är bra ?
    Jag hade 2009 och gjorde endast testerna där för att se hur mkt ja kunde och det gick ju bra Så 2010 lär ju inte vara sämre

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
    Jag hade 2009 och gjorde endast testerna där för att se hur mkt ja kunde och det gick ju bra Så 2010 lär ju inte vara sämre
    gick det bra på teoriprovet sen efter du gjort det ?

  19. #49
    Är man rökt om man bara gjort Körkortonlines teoritester innan kunskapsprovet? :S

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Är man rökt om man bara gjort Körkortonlines teoritester innan kunskapsprovet? :S
    Jag fick 62p på körkortonline och 54p på riktiga provet, men då var också min läsning i bok osv i det närmaste obefintlig.
    MRX_Racing @ mnf

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Jag fick 62p på körkortonline och 54p på riktiga provet, men då var också min läsning i bok osv i det närmaste obefintlig.
    Läste du boken en gång eller? Jag har nämligen inte ens öppnat boken.

  22. #52
    Tycker boken är så jävla seg, sitter hellre på internet å nöter. Har dock läst igen hela boken och kommer nog göra det några gånger till.

  23. #53
    Har gjort 65 frågor testet på Körtkortonline.se två gånger nu, verkar vara lite lustigt eftersom att svaren ändras, när jag svarat fel så står svaret där typ "Har skolpatruller rätt att stoppa trafiken vid övergångsställen? svar: Ja, om det finns barn i närheten." och sen när jag gör om det och svarar det, så står det FEL svar: nej dom har inte rätt att stoppa trafiken.
    Är samma med några andra frågor också tex. "Är det tillåtet att parkera direkt efter ett övergångsställe? svar: nej" såklart blir ju det fel och så står det att jag ska svara ja och om jag svarar ja så står det att det är fel.

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Har gjort 65 frågor testet på Körtkortonline.se två gånger nu, verkar vara lite lustigt eftersom att svaren ändras, när jag svarat fel så står svaret där typ "Har skolpatruller rätt att stoppa trafiken vid övergångsställen? svar: Ja, om det finns barn i närheten." och sen när jag gör om det och svarar det, så står det FEL svar: nej dom har inte rätt att stoppa trafiken.
    Är samma med några andra frågor också tex. "Är det tillåtet att parkera direkt efter ett övergångsställe? svar: nej" såklart blir ju det fel och så står det att jag ska svara ja och om jag svarar ja så står det att det är fel.
    Står även att hastighetsbegränsingen för lastbil med tungt släp är 80km/h..

    Ska dra till kunskapsprovet nu, OM jag är närvös. Har fått 100% på 10st 10frågorsprov nu. Och 97% på de senaste tidsbegränsade. Hoppas det räcker!

  25. #55
    Jag hade 2009 och gjorde endast testerna där för att se hur mkt ja kunde och det gick ju bra Så 2010 lär ju inte vara sämre
    Har haft båda och det är exakt samma, samma frågor och allt.

    Men jag tycker det är rätt bra ändå

    Vad är det för program man får sitta vid på trafikskolor?

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Står även att hastighetsbegränsingen för lastbil med tungt släp är 80km/h..

    Ska dra till kunskapsprovet nu, OM jag är närvös. Har fått 100% på 10st 10frågorsprov nu. Och 97% på de senaste tidsbegränsade. Hoppas det räcker!
    klarade du det ?
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Har haft båda och det är exakt samma, samma frågor och allt.

    Men jag tycker det är rätt bra ändå

    Vad är det för program man får sitta vid på trafikskolor?
    haha jag tränade nästan bara på bonniers trafikskola... fick 52 på teori provet .. så nu återstår bara körningen som jag faila förra veckan... sen när jag klarat det har jag körkoretet i handen !!!!

  27. #57
    Tog mitt körkort för 1 år sedan hade det ungefär 1 månad innan det blev indraget...(Fortkörning,153km/h på 110 väg) Men nu tog jag det igår igen jippihey !

    Kör aldrig som en fartdåre annars men när man har en far och bror som krockat ganska kraftigt så fanns det inga hinder för mig att inte köra snabbt ! (Båda klarade sig bra med något brutet ben bara på bror)
    Senast redigerat av Adam.q-dance den 2010-09-23 klockan 23:15.

  28. #58
    har ganska nyss börjat övningsköra men tänkte bara kolla för skojs skull hur det är med att "hoppa mellan växlarna"? Nu när jag övnings kör gör jag det typ aldrig, ibland 3 till 5 på typ 70vägar osv.. Men åkte med en kompis bror som just tagit kortet, han hoppade som satan! vid stopplikt till en 70 väg körde han 1,3,5 sedan 2,4,6 osv. hoppade alltså ALLTID över en växel. Hur är det egentligen? vill dom att man ska göra så eller?

  29. #59
    Tog det idag!

    Recept:
    1. 2 års övningskörande 4h veckan cirka.
    2. En körlektion, fick lära mig lite spegelrutiner placeringar osv. 50min 500:-
    3. 120st blandade prov på Korkortonline.se 199:- pluggade på proven cirka 4 dagar. Öppnade aldrig körkortsboken, dock rekomenderar jag verkligen att ni skaffar "den lättlästa körkortsboken" blir lättare och skönare att plugga och allt väsentligt står där.

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    har ganska nyss börjat övningsköra men tänkte bara kolla för skojs skull hur det är med att "hoppa mellan växlarna"? Nu när jag övnings kör gör jag det typ aldrig, ibland 3 till 5 på typ 70vägar osv.. Men åkte med en kompis bror som just tagit kortet, han hoppade som satan! vid stopplikt till en 70 väg körde han 1,3,5 sedan 2,4,6 osv. hoppade alltså ALLTID över en växel. Hur är det egentligen? vill dom att man ska göra så eller?
    ja.. börja med det nu.. så du e van...

    du kan åka på att du inte kör eko drivning !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in