Sidan 1 av 14 12311 ... Sista
  1. #1

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Själv påtvingas fanstyget mot min vilja. Äcklas över det mer än finner ens ord för hur mycket det tar emot att ta det.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Själv påtvingas fanstyget mot min vilja. Äcklas över det mer än finner ens ord för hur mycket det tar emot att ta det.
    Varför vill du inte ta körkortet?

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Achwell Visa inlägg
    Varför vill du inte ta körkortet?
    har inte saknat det på många år och vill inte bli ett satans bilistfucko jag med. Dessutom så kommer jag inte att klara av det, rädd för att köra bil, och kommer att kugga åt helvete i uppkörningen då jag är rädd för myndighetspersoner.

    Dessutom så har jag inte behov av det körkortet, Kommer att lägga in det kortet i kassaskåpet hemma efter att det är taget, inte ens ha det på mig.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    har inte saknat det på många år och vill inte bli ett satans bilistfucko jag med. Dessutom så kommer jag inte att klara av det, rädd för att köra bil, och kommer att kugga åt helvete i uppkörningen då jag är rädd för myndighetspersoner.

    Dessutom så har jag inte behov av det körkortet, Kommer att lägga in det kortet i kassaskåpet hemma efter att det är taget, inte ens ha det på mig.
    rädd för myndighetspersoner? lol, du måste skoja

  6. #6
    Jag ska titta upp var det finns platser kvar till att gå kursen. Sen är det bara att börja köra.

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    rädd för myndighetspersoner? lol, du måste skoja
    Med lite historik efter att dem asen kört över en jämnt så blir man rädd för dem. undviker att överhuvudtaget tala med dem. det inkluderar polisen med.
    Det skall mycket till för att jag ens skall ringa polisen, ännu mindre gå in på stationen.
    Räds varken fan eller Gud men myndighetspersoner, dem rår inte ens dem två på.

    PS: Köra bil är förbannat trist.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    har inte saknat det på många år och vill inte bli ett satans bilistfucko jag med. Dessutom så kommer jag inte att klara av det, rädd för att köra bil, och kommer att kugga åt helvete i uppkörningen då jag är rädd för myndighetspersoner.

    Dessutom så har jag inte behov av det körkortet, Kommer att lägga in det kortet i kassaskåpet hemma efter att det är taget, inte ens ha det på mig.
    Positiva personen! Fan körkort är en sån jävla frihet när man väl har det och föränn man har det så förstår man nog inte det

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Med lite historik efter att dem asen kört över en jämnt så blir man rädd för dem. undviker att överhuvudtaget tala med dem. det inkluderar polisen med.
    Det skall mycket till för att jag ens skall ringa polisen, ännu mindre gå in på stationen.
    Räds varken fan eller Gud men myndighetspersoner, dem rår inte ens dem två på.

    PS: Köra bil är förbannat trist.
    om man nu tror på gud eller satan så är det väl den största tänkbara auktoritet...

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av MartIN^ Visa inlägg
    Positiva personen! Fan körkort är en sån jävla frihet när man väl har det och föränn man har det så förstår man nog inte det
    Frihet har jag bara med en MC, inte bil. så fort bilkortet är taget går jag på A med en gång.
    Sedan skiter jag i att köra bil. Kortet ligger i bästa fall i plånkan (troligen ligger i kassaskåpet hemma) och vissa påtryckare håller käft, men dem kan aldrig tvinga mig att köra bil.
    då ställer jag nog av min Volvo och renorverar den under ett antal år tills den blir skattebefriad och i ett superskick.
    då kommer den ev. rulla max en 300 mil om året, max.

    Då köper jag nog en f.d grannes Honda VF1000F-84 och tränar för kortet på, 270 kg/100 hk sporttourer, som toppar drygt 220. får den för typ 5000 spänn.
    jag har haft bilkort, och redan då tyckte jag att det mer liknade en belastning, så fort nåt skulle hämtas, så lät det "snälla kan du inte hämta det o det?", och det var typ 5-6 mil bort. nej du, inte en gång till.
    Och friheten är jäkligt tunn om man åker in till storstan och får pynta 100 spänn bara i parkeringskostnader om man skall handla det man skall.
    Nej du.
    och åka in till stockholm och bli rånad av trängselmaffian så fort man åker in till stan. så vart tog friheten vägen?
    Med MC så är allt billigare.....

    jag har kalkylerat ekonomiskt och funnit att jag sparar typ 30K på ett år på att köra in på två hjul istället för 4.

    Pontus:
    Gud är min bästa kompis, fan sparkar jag gärna i baken. helst så hårt så ramlar ner i sin egen skärseld och bränner sig lite.

    Sedan är det slut med "badassandet" och nu sopar nya kvastar, men fortfarande bilfientlig på grund av att jag ogärna göder statskassan genom dess maffialika avgifter på bilismen.
    Tyvärr jag ser baksidan med att ha bil med i trafik. Det kostar sjukt mycket pengar. För mycket för att jag skall tycka att det är värt det.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-05-26 klockan 21:40.

  12. #12
    Men ta inte b-kort då... vad är grejen?

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av SugarDaddy Visa inlägg
    INTE BADASS IGEN! -_- suck, kan inte du bara försvinna med din kines?
    Badass är död, och "kineserna" lite mindre kinesiska, och annars lugna gatan. Så du kan vara lugn.


    Achwell: jag tar det för familjefridens skull.
    Det har tjatats om det kortet nu i fem års tid nu. Nu vill jag slippa höra det gnatet mer. Är ett grisjobb att ta det, men, jag har nu tagit mig genom större mängder skit och sörja förr. Hoppas bara man passerar det högakademiska provet som väntar på VV, vad det nu heter numera.
    Körningen kommer nog att orsaka en och annan kuggning men, som sagt, inte jag som pyntar.
    Sedan blir det tyst på alla tjatmostrar på det området.

  14. #14
    Uppkörning och uppskrivning idag.
    Önska mig lycka till!
    Vorsprung Durch Technik.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Juuso Visa inlägg
    Uppkörning och uppskrivning idag.
    Önska mig lycka till!
    Hur gick det?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  16. #16

  17. #17
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Ska ut och övningsköra nu. Andra gången för min del, förvånansvärt lätt faktiskt.

  18. #18
    Nu ska man titta när det finns lediga platser att gå teorikursen!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Badass är död, och "kineserna" lite mindre kinesiska, och annars lugna gatan. Så du kan vara lugn.


    Achwell: jag tar det för familjefridens skull.
    Det har tjatats om det kortet nu i fem års tid nu. Nu vill jag slippa höra det gnatet mer. Är ett grisjobb att ta det, men, jag har nu tagit mig genom större mängder skit och sörja förr. Hoppas bara man passerar det högakademiska provet som väntar på VV, vad det nu heter numera.
    Körningen kommer nog att orsaka en och annan kuggning men, som sagt, inte jag som pyntar.
    Sedan blir det tyst på alla tjatmostrar på det området.
    Ehh... Badass = död?

    Mindre kinesisk?

    Varför så mot körkort? Fett nice o glida sedan bara

    //SD
    http://www.earpill.com - addictive music. Serverbyte!

  20. #20
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Hyfsatt fint med en far som är trafiklärare = gratis körkort!

  21. #21

  22. #22
    Är det bara jag som tänkt på det här.

    Man kör på motorväg. Spelar ingen roll vilken hastighet man ligger i. Det kommer ALLTID en som ska köra om. Skulle kunna ligga i 150 på 90 väg och ändå kommer det en där.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Hur gick det?
    Sitter just nu med nyckeln i handen, provresultatet i jämte, 54 rätt.

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Bubben!
    Vorsprung Durch Technik.

  24. #24
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Hur många frågor är det på provet för AM? Slut prov eller vad man ska säga och hur många rätt ska man ha? Hur lång tid har man på sig?

  25. #25
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Gratis övningskörning.

    Du betalar ju fortfarande för synkontroll, teoriprov och uppkörning.
    Det fixar han in mig på gratis!

  26. #26
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Hur många frågor är det på provet för AM? Slut prov eller vad man ska säga och hur många rätt ska man ha? Hur lång tid har man på sig?
    Det är 65 frågor + 5 testfrågor, som inte påverkar resultatet.
    Man behöver 52/65 rätt för att klara det.
    Kommer inte ihåg helt, men tror det va 30-45 minuter?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  27. #27

  28. #28
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nja. Även trafikskolor betalar det beloppet. Statligt bolag...
    Jo tänkte nog mer på typ teorikurs, halkbana, risketta osv men blir iaf betydligt billigare!

  29. #29
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Det är 65 frågor + 5 testfrågor, som inte påverkar resultatet.
    Man behöver 52/65 rätt för att klara det.
    Kommer inte ihåg helt, men tror det va 30-45 minuter?
    Ty ty, trodde det var på 10-15 min.

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Jo tänkte nog mer på typ teorikurs, halkbana, risketta osv men blir iaf betydligt billigare!
    Teorikurs är ju inget krav.
    Det är som Mich säger, du får en privatperson att köra med som har mer kunskap än andra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in