Sidan 9 av 14 Första ... 7891011 ... Sista
  1. #241
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Jag hade för mig att du var 95a.
    Lätt mc vettu
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #242

  3. #243

  4. #244

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    disskutetar ni bara b-kortet här? någon här som har flygcertifikat?

  5. #245
    Jag har flygcert / n´s kompis

  6. #246
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Själv har jag snittat drygt 1.7L per mil enligt datorn, sen jag tog körkort i maj. Det me 540in, vill inte ens veta hur mycket E500an drar.. Haha Men,men tycker helt klart att det är värt att glida runt i två V8or


    Din A6 eller? Med tanke på att en 4.6L a6 aldrig ens har tillverkats..
    Vet inte under vilken tid du snittat, men har lyckats köra 2,5L/milen, mindre kul när man tankar den sen.
    Oj, jag måste ha varit trött..det är självklart en 4.2.


    Nu håller jag på med A körkortet, kör för tillfället en Suzuki 450 Rmx, införskaffar mig eventuellt en Bandit 650 nu framåt hösten.

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Lätt mc vettu
    Åh, trevligt! Någon aning om hur halkbanan fungerar på mc, för det är väl obligatoriskt nu? Låter skumt med halkbana till mc eftersom dom ska köras på sommaren men men?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  7. #247
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vet inte under vilken tid du snittat, men har lyckats köra 2,5L/milen, mindre kul när man tankar den sen.
    Oj, jag måste ha varit trött..det är självklart en 4.2.


    Nu håller jag på med A körkortet, kör för tillfället en Suzuki 450 Rmx, införskaffar mig eventuellt en Bandit 650 nu framåt hösten.



    Åh, trevligt! Någon aning om hur halkbanan fungerar på mc, för det är väl obligatoriskt nu? Låter skumt med halkbana till mc eftersom dom ska köras på sommaren men men?
    Risk2an är ju helt annorlunda för mc, man ska köra på bana där dom ska visa rätt teknik, göra manöver tex om jag förstått rätt

    Begränsat eller obegränsad a-kort?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #248
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Risk2an är ju helt annorlunda för mc, man ska köra på bana där dom ska visa rätt teknik, göra manöver tex om jag förstått rätt

    Begränsat eller obegränsad a-kort?
    Jaha, då är det ju lugnt.

    A-begränsad.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  9. #249
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Risk2an är ju helt annorlunda för mc, man ska köra på bana där dom ska visa rätt teknik, göra manöver tex om jag förstått rätt

    Begränsat eller obegränsad a-kort?
    Ja de stämmer. Många timmar konbana

  10. #250
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Jaha, då är det ju lugnt.

    A-begränsad.
    Bättre för mig, när jag blir 18 får begränsad ha 35 kw antar dock att du ska köra ostrypt?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #251
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vet inte under vilken tid du snittat, men har lyckats köra 2,5L/milen, mindre kul när man tankar den sen.
    Oj, jag måste ha varit trött..det är självklart en 4.2.
    Snittade runt 1.7 per mil under tiden 12e maj när jag fick körkort, tills nu för någon dag sedan när jag nollställde. Börjar ju skolan imorgon, så har inte hunnit me den sträckan än (som är rätt mycket stanna/accelera) Men har kört till stan (typ 2 mil) och crusat runt lite och åkt till gymmet ett par gånger. Nu står förbrukningen på 15.6L/100km

  12. #252

  13. #253
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Klart som fan du inte har någon halkbana för mc, haha! Risktvåan heter det ju och inte halkbana.

    Det jag fick göra var att testa olika kurstekniker, köra med passagerare både normalt och i kurva, undanmanöver och lite annat smått.
    Det var väldigt roligt och man fick liksom leka av sig lite!




    A-kort får du ju endast ta vid 21 års ålder just nu så begränsat a-kort måste han ju hålla på med.
    Fick dock höra lite info från en kille som hade uppkörning samtidigt som mig. Det var att de skulle skjuta upp åldern på vanligt a-kort och att det skulle ta längre tid för begränsade kortet att bli obegränsat. Hur väl det stämmer har jag ingen aning om då jag inte kollat upp det något mer.
    Visste ju inte hans ålder
    2013 ändrar dom till 24 år för tung, dock fortf att man får tung automatiskt när man haft mellan 2 år, så man kan fortfarande få tung vid 20. även 35 kw istället för 25 på mellan, och om jag förstod rätt skulle det bli kubikgräns där.
    Står nånstans på körkortsportalen
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #254
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Bättre för mig, när jag blir 18 får begränsad ha 35 kw antar dock att du ska köra ostrypt?
    Haha får man det bara för att man haft lätt mc innan? Jo kör redan ostrypt på 450n och lär bli likadant på 650n. Måste dock typa om 650n, sätta trottelstopp och besikta den innan jag får köra den, sen är det bara att ta bort strypningen.
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Snittade runt 1.7 per mil under tiden 12e maj när jag fick körkort, tills nu för någon dag sedan när jag nollställde. Börjar ju skolan imorgon, så har inte hunnit me den sträckan än (som är rätt mycket stanna/accelera) Men har kört till stan (typ 2 mil) och crusat runt lite och åkt till gymmet ett par gånger. Nu står förbrukningen på 15.6L/100km
    Helt okej, snittar 1,2 fram o tillbaka till stan om jag kör som folk och det duger.
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Klart som fan du inte har någon halkbana för mc, haha! Risktvåan heter det ju och inte halkbana.

    Det jag fick göra var att testa olika kurstekniker, köra med passagerare både normalt och i kurva, undanmanöver och lite annat smått.
    Det var väldigt roligt och man fick liksom leka av sig lite!
    Var inte helt allvarlig med det jag skrev, har bara hört några säga det utan att riktigt tro på det, låter ju helt vansinnigt.
    Kul att du fått ett bra intryck av risk2an iaf, då har jag kanske något att se fram emot ändå.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  15. #255
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Haha får man det bara för att man haft lätt mc innan? Jo kör redan ostrypt på 450n och lär bli likadant på 650n. Måste dock typa om 650n, sätta trottelstopp och besikta den innan jag får köra den, sen är det bara att ta bort strypningen.
    http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=334

  16. #256
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Sa mig inte speciellt mycket. Får jag fortfarande ta tung när jag fyllt 21 eller har det höjts då eller något? :S
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  17. #257
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Sa mig inte speciellt mycket. Får jag fortfarande ta tung när jag fyllt 21 eller har det höjts då eller något? :S
    Hur gammal är du?

  18. #258
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Sa mig inte speciellt mycket. Får jag fortfarande ta tung när jag fyllt 21 eller har det höjts då eller något? :S
    Du får ju fortfarande automatiskt obegränsad när du haft begränsad i 2 år, behöver inte förnya kortet eller något
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #259
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Hur gammal är du?
    18
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Du får ju fortfarande automatiskt obegränsad när du haft begränsad i 2 år, behöver inte förnya kortet eller något
    Haha ja men då äre ju lugnt.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  20. #260
    Hade halkan igår, som var den sista lektionen på min körkortsutbildning. Nu är det bara uppkörning och teoriprov kvar på tisdag. Börjar närma sig
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #261
    Vad har alla betalt för sina körkort? Vore kul att veta.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  22. #262
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vad har alla betalt för sina körkort? Vore kul att veta.
    Edit: Räknade ut det... 5285 kr.
    Senast redigerat av Lange den 2011-08-27 klockan 14:23.

  23. #263

  24. #264
    Kursen? : 950 kr ( två vuxna en elev)
    Övningskörsskylt: 50 kr
    Körkortstillstånd: 220 kr
    Syndundersökning: 60 kr
    Körkektioner: 450 x 5 kr
    Riskettan: 700 kr
    Risktvåan: 1700 kr
    Teoriprov: 220 kr
    Uppkörning: 700 kr
    Hyra av bil: 500 kr
    Foto: 350 kr
    Körkortet (plastkortet): 120 kr?

    7820 ungefär.

  25. #265
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ruben Visa inlägg
    Hur lång tid (arbetsdagar) brukar de ta från att man skickat in lappen med foto osv till att man får själva körkortet?
    Jag tog körkortet på en fredag och fick kortet på tisdagen

  26. #266

  27. #267

  28. #268
    Tog AM-kort häromdan. 62/65, 17 min

    Betalade 4700:- allt som allt.

  29. #269
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Risk 1 och 2 bokad! Ska bli spännande...

  30. #270
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    60/65 på provet! kl 12 blir det övningskörning i trafik 2 timmar så får man se om man är redo för uppkörning Saknas bara hoj nu..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in