Sidan 11 av 14 Första ... 910111213 ... Sista
  1. #301

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Känner att det börjar bli dags att ta tag i körkortet på allvar om jag ska ha det till sommaren.
    Är det nån som har lust att länka alla blanketter man behöver för o övningsköra?

  2. #302
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    uppskriven på AM kurs känns skönt

  3. #303

  4. #304
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Känner att det börjar bli dags att ta tag i körkortet på allvar om jag ska ha det till sommaren.
    Är det nån som har lust att länka alla blanketter man behöver för o övningsköra?
    gå in på körkortsportalen och skriv in dig där bara så får du det du behöver i brevlådan. du måste dock gå en handledarkurs på valfri körskola samt göra syntest.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  5. #305
    Uppkörning och teori 31a, några bra tips eller saker att tänka på?`

    Mvh

  6. #306
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Ska börja på körskola snart och har en fråga. Morsan berättade om att en fd grundskolelärare till mig hade skolat om sig till trafiklärare. När jag hade den här läraren så fick jag MVG i alla hans ämnen (mycket rövslickeri där). Tror ni det blir en fördelar om jag "väljer" den läraren?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #307
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ska börja på körskola snart och har en fråga. Morsan berättade om att en fd grundskolelärare till mig hade skolat om sig till trafiklärare. När jag hade den här läraren så fick jag MVG i alla hans ämnen (mycket rövslickeri där). Tror ni det blir en fördelar om jag "väljer" den läraren?
    Beror helt på hur han är som person imo. Är han schyst osv så kan de vara bättre att välja han då du redan ''känner'' honom eller vad man ska säga

  8. #308
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Beror helt på hur han är som person imo. Är han schyst osv så kan de vara bättre att välja han då du redan ''känner'' honom eller vad man ska säga
    Jo jag känner han hyffsat, dock vet jag inte om det är en för eller nackdel?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #309
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Uppkörning och teori 31a, några bra tips eller saker att tänka på?`

    Mvh
    Övertänk inte saker utan gå på magkännsla så kommer du verka mycket mer självsäkert å få bättre flyt i din körning. Gjorde 2 misstag pga övertänkte på min första uppkörning som gjorde att jag misslyckades. Samt försök hålla en konversation med din kontrollant så känns allt mycket mer bekvämt och det visar även att du är avslappnad i din körning.

    Vart ska du köra upp?
    En svensk tiger!

  10. #310
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Övertänk inte saker utan gå på magkännsla så kommer du verka mycket mer självsäkert å få bättre flyt i din körning. Gjorde 2 misstag pga övertänkte på min första uppkörning som gjorde att jag misslyckades. Samt försök hålla en konversation med din kontrollant så känns allt mycket mer bekvämt och det visar även att du är avslappnad i din körning.

    Vart ska du köra upp?
    Blir i Södertälje, framför allt då de hade en väl passande tid, någon annan som kört upp där? Tack för tipsen!

  11. #311
    ska nog göra am provet snart fyllde år för ett par månader sen...

  12. #312
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Blir i Södertälje, framför allt då de hade en väl passande tid, någon annan som kört upp där? Tack för tipsen!
    Jag körde upp i Södertälje! Klarade uppkörningen på första försöket, körde och fickparkerade HELT felfritt enligt gubben. (Även fast jag av ren vana råkade köra 60-65 på 50 väg, vilket han inte märkte)
    Tog för övrigt körkortet på min 18års dag

    Bilarna där är antingen golf 6 tdi, eller v50 flexifuel, jag körde golfen. Tänk på att det är högerregel i typ hela Södertälje, och att det är en del enkelriktat där.

  13. #313

  14. #314
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skrivning imorrn..
    Det är inte så farligt som man tror, tänk logiskt och tänk till före du trycker, lycka till!

  15. #315

  16. #316

  17. #317
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    53 blev de, inte så mycket men det är godkänt så jag är nöjd!
    Grattis! Vad går gränsen för godkänt, 52?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #318
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Grattis! Vad går gränsen för godkänt, 52?
    52 är det

    Vad kan ett körkort gå på? Jag tänkte försöka klara mig på 2 körlektioner.

  19. #319
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    52 är det

    Vad kan ett körkort gå på? Jag tänkte försöka klara mig på 2 körlektioner.
    Det beror nog helt på hur många lektioner din lärare anser att du behöver, så är det för mig iaf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #320

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Börjar bli sugen på att ta lastbilskort! Vet ngn vad som gäller för att ta det privat? Och är det möjligt att lyckas till en vettig summa?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  21. #321

  22. #322

  23. #323

  24. #324

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det beror nog helt på hur många lektioner din lärare anser att du behöver, så är det för mig iaf.
    Samma för mig

  25. #325
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ska inte ta nån körlektion alls! :o
    Det kan ju vara bra att ta en lektion innan uppkörning ifall så man vet om det är något man behöver öva på.

  26. #326
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    52 är det

    Vad kan ett körkort gå på? Jag tänkte försöka klara mig på 2 körlektioner.


    Väldigt olika mellan olika personer och körskolor. Mitt körkort gick på 6700 allt som allt.
    F.d summertime

  27. #327

  28. #328
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Väldigt olika mellan olika personer och körskolor. Mitt körkort gick på 6700 allt som allt.
    Jo, jag kommer antagligen inte behöva särskilt många körlektioner, förhoppningsvis inga alls, sen så är det ju stor skillnad så jag får väl titta runt lite.

  29. #329
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Det kan ju vara bra att ta en lektion innan uppkörning ifall så man vet om det är något man behöver öva på.
    Antar att du skall köra upp "privat"(eller vad det nu kallas) då? För annars måste väll körskoleläraren anse att du har klarat alla momenten på lektionerna innan du kan köra upp? Så har jag det iaf.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja då har man körkort då..

    Uppkörningen var riktigt lätt, behövde faktiskt inte tänka så mycket på regler och sånt skit, och det var väldigt lugnt i "stan" vid körningen.
    Min säkerhetskontroll var att kolla så bromsarna fungerade, alltså bara trycka ner pedalen och kolla om den sjunker lite till när man vrider på tändningen, vilket den gjorde.

    Jag var bra mycket mer nervös inför teorin än körningen, men klarade båda på första försöket så tydligen är jag inte helt värdelös!

    Har väl haft 10 körlektioner iaf, tror dom hjälpte ganska mycket.
    Grattis! Kommer nog att ta lika många lektioner eller minst 8 iaf, blir kul att kolla med läraren imorgon om hur långt man har kvar till uppkörning!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #330

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in