1. #1

    Köra avställt eller ställa på och köra lagligt ?

    Hej.
    Har lite huvudbry och tänkte ni skulle få hjälpa mig hur ni tyckar jag ska göra.

    Är 40+ och har köpt en Eu moped klass 1 ej trimmad av en kille som tagit bort skylten och den är även avställd. Han har kört på cykelvägar mest med den vad jag förstått.

    Jag vill också helst köra på cykelvägar men jag vet ju att blir man stoppad av polisen så blir det många tusen i böter. Och sätter jag dit skylten o försäkrar den så måste jag köra på vägen med den. Kan tilläga att jag bor ganska centralt samt att grabben brukar åka med bakpå.

    Har förstått att det är många som tar bort skylten på sina Eu mopeder så jag undrar hur vanligt är det att polisen stoppar en och när gör dom det ?

    Funderar just nu på om jag ska våga köra på detta viset eler montera dit skylten o köra lagligt.

    Mvh Korpliraren

  2. #2
    K/Bs avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    110
    Vad är det för moped? Om det är nån scooter så är det bara att köra på då de flesta finns som 30-moppe. Polisen kommer inte störa dig sålänge man kör lugnt
    Citat Ursprungligen postat av Löfarn Visa inlägg
    Fet är det sånhär toggetuningutankåporgasres?
    Bäst<3

  3. #3
    Namn:  hyosung-sf50-prima-691112_th350x300c_umb.jpg
Visningar: 1334
Storlek:  19,9 KB

    Hyosung sf 50 prima. Blinkers bak borttaget

  4. #4
    K/Bs avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    110
    Somsagt, kör lugnt, snuten kommer inte efter dig även om du skiter i reggplåten.
    Citat Ursprungligen postat av Löfarn Visa inlägg
    Fet är det sånhär toggetuningutankåporgasres?
    Bäst<3

  5. #5

  6. #6
    [QUOTE=Zäta;415512]40+ och frågar på ett moppeforum? hmm aja låter inte rimligt alls men tanke på en sådan fråga också..

    Släng på skylten och försäkra osv som man ska göra.
    Du vill väl inte köra ihjäl någon annans son och sen betala miljontals kronor på egen hand?
    Kör vägarna som man ska göra i centrum, kommer du mera efter landsvägarna och de finns cykelväg efter sidan så ta den, polisen bryr sig inte.[/QUOTE

    Du kan inte vara så gammal du Zäta med såna atitydproblem. Om du inte visste det så är ett Forum just till för att ställa frågor oavsett om man kanske inte är torr bakom öronen eller 100 år. Men tack för din åsikt.

  7. #7
    Är också återfalls moppedist. Ställ på och försäkra (trafikförsäkringen gäller oavsett om den är trimmad) men skit i skylten.

  8. #8
    Ställde på den idag o tog en trafikförsäkring på Trygg 110 kr i månaden och satte även på skylten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in