1. #1

    DT50MX misständer/"skjuter" när man kickar, startar inte...

    Tja! Idag körde jag några mil med DTn, pressade den ganska hårt med fullgas långa sträckor.
    Den är trimmad med Polini 70cc, Mikuni 24mm, planad högkomp, Luhao (för dagen, annars Jamarcol), 16/48 drev, 4-läppars, sportluftfilter.
    När jag var nästan hemma så började den bete sig som det var soppatorsk o dog. Jag slog över till reserven o kickade, då small det (misstände?) och den gick inte igång.
    Tändstiftet är nytt. Hursomhelst, jag fick igång den lite men när jag gasade så "söv den sig" liksom böööh, den kunde bara gå på tomgång. En kompis har en teori att det kan vara fel
    med det så kallade krysskilet i svänghjulet. Vad har ni för analys? Som sagt han blev ju rätt hårt körd idag...

  2. #2
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Kolla kilen till svänghjulet, annars har nog det nya stiftet pajat. Låter som att förgasaren har ballat ur samtidigt.

  3. #3
    ta en titt på kolvringarna också! hade gjort exakt samma som du med min dt, maxade den en längre sträcka och fick samma syndrom som dig. så kolla kolvringarna för det var dom var slut på min

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in