Trådad visning

udda avgasrör, avstrypning med bild

Hej,

skulle verkligen behöva hjälp med ett annorlunda avgasrör, det gäller en puch korado en av de första eu mopederna. fick för mig att jag skulle strypa av sommar landets moped, funderade lite och det jag kom fram till är att avgasröret måste vara det som är mest stryp. puch koradon ser ut som en klassisk gammal moped en cylinder på 50 cc dock men inga adra konstiga strypnijgar..

jag skruvar loss avgasröret och öppnar mynningen då det ite finns någon strypning i själva inblåset i avgasröret som det brukar vara, i mynningen ser jag en kon format sak jag lyfter ut var inga konstigheter där, sedan ser jag 3 muttrar jag skruvar upp lite längre in i avgasröret, sagt och gjort jag drar sean ut ekipaget ut kommer ett lång lång rör. min tanke är att jag bara tar ut allt det där som hindrar avgaserna att blåsa ut fritt, men då är juh hela insidan av avgasröret tomt, var det det som var strypningen tror ni eller ska man göra något med det där röret jag drog ut, typ göra större hål i ena änden av inre röret men då är det juh trots allt fortfarande ett hinder, om jag drar ut allt och lämnar det tomt bara sätter på locket borde jag kanske proppa avgasröret med dämpull eller glasfiber hadde jag tänkt mig lättare att mosa ner och fylla..

kommer att ladda upp bilder i morgonså ni ser vad jag menar..

kom med förslag och upplys mig gärna hur jag ska strypa av detta.

Med vänlig hälsning,
    Senast redigerat av Spex00 den 2013-07-08 klockan 11:22.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in