1. #1

    Starta upp en Puch Florida som stått länge

    Ska som rubriken lyder försöka få igång en Puch Florida som har stått ett tag (7-8 år tror jag). Normalt sett skulle jag nog bara kolla om det fanns bränsle och sen börja kicka men den här mopeden stod med öppen bränslekran innan den blev ställd åt sidan och läckte då för 7-8 år sedan ut en massa bränsle. Är det något speciellt som ni tycker att man ska gå över innan man prövar med att starta den? Tänker att det kanske har torkat i packningar och liknande...

  2. #2

  3. #3
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    förgasaren behöver sig säkerliken en tvätt efter så lång tid, det oxiderar, särskilt om den stått ute

  4. #4
    tog igång en zundapp ks 50 super sport -76 igår som stått 5år i en ladugård sedan startad en gång körd en kilometer sedan ståt 4 år i en lada det jag gjorde var tömde tanken genom kranen. tog lös förgasaren rengjorde noga .smörjde wajrarna .pumpa däcken.spände bromsar.blåste av hela mopeden med tryck luft sedan tvättade jag den med en fuktig trasa skölj av den ofta så du inte repar lacken.hälde i ny bensin och starta den.har kört 5 mil idag felfritt . så om du inte orkar öpnna motorn så funkar detta

  5. #5

  6. #6
    hade så tur så att den jag fixa vart undanstäld på grund av tids brist av min pappa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in