Ämne: dålig komp

  1. #1

    dålig komp

    har en rieju med dålig komp sen lyser temp givaren ofta och den är varm, någon som vet vad de kan vara?

  2. #2
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Är det så att du har dålig kompression som du säger - byt ringar. Alt kolv komplett om detta behövs. Finns det inte tillräckligt med kylarvatten eller luftfickor i systemet så kan det bli som så att tempen skjuter iväg. De flesta vätskekylda mopeder har någon form av luftningsnippel på toppen. Påminner om en luftningsnippel till ett bromsok på en bil. Denna kan man lossa i hopp om att lite luft skall titta fram. Man får helt enkelt ta sig lite tid och kolla de enklaste grejerna först
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  3. #3
    tackar visste inte det där med kylan, den är full med 50/50 glykol, och kylarn ser bra ut. men ska testa det där att tömma luft.
    sen kollade jag kolven nyligen och den tyckte jag såg hyfsad ut men kanske inte va så vart tömde man luft eller vart de va?

  4. #4
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Det brukar sitta en nippel uppe på topplocket. De flesta mopeder finns det på
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  5. #5
    Jag tror att du har en risig toppackning. Komp går ut i vattnet, det blir gasficka, och motorn går varm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in