1. #1

    Biltemas lackfärg

    Hejsan, osäker vart jag skulle fråga detta i för ämne men flytta den om det är fel.
    Men nu till frågan . Är det nån som har erfarenhet av Biltemas lackfärg som sprutas med Färgspruta?Går det att lacka bilar med den?

  2. #2
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    jag skulle avråda från att lacka en bil det. För det första blir det nog ganska fult, och för det andra så tar det lång tid för det att torka och det kommr inte bli hårt som härdlack, utan den kommer vara lite mjuk

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    kan du länka den färgen?
    http://biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-F...ackfarg-36711/

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    jag skulle avråda från att lacka en bil det. För det första blir det nog ganska fult, och för det andra så tar det lång tid för det att torka och det kommr inte bli hårt som härdlack, utan den kommer vara lite mjuk
    kan man inte blanda i lite förtunning i den så den blir rättså tunn?

  7. #7
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Simonzzon Visa inlägg
    kan man inte blanda i lite förtunning i den så den blir rättså tunn?
    lacknafta kan man blanda i, men jag tror inte det kommer bli bra på stora ytor. lacka ett trappräcke, kommr säkert funka skitbra o se bra ut, men inte på en bil.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    lacknafta kan man blanda i, men jag tror inte det kommer bli bra på stora ytor. lacka ett trappräcke, kommr säkert funka skitbra o se bra ut, men inte på en bil.
    Äh det ska ju bara vara på en slitochsläng golf som jag har rostlagat!
    Ser ju klart bättre ut än att rolla!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Simonzzon Visa inlägg
    Äh det ska ju bara vara på en slitochsläng golf som jag har rostlagat!
    Ser ju klart bättre ut än att rolla!
    Köp färgen på Meca istället, med de nya färgburkarna och deras munstycken så lackerar du bilen lika bra som en billackare med lackspruta om du vet hur du skall gå tillväga. Det är inte ens dyrt så jag frågar mig själv varför Biltema över huvud taget kommer på fråga.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in