Hej! Jag har lite problem med min Scooter. Det är en Peugot Speedfight 2 årsm 07. Det började med läten innanför variatorkåpan. Ett rasslande ljud som kommer när kicken ligger i då motorn är igång. Fast kicken var uppe helt. Jag ignorerade detta och fortsatte köra, men sist när jag skulle starta moppen så lät det mer än aldrig förr. Så jag bestämde mig för att montera bort kicken för att det kanske var den som låg i ändå. Det slutade med att ljudet blev ännu högre så fort jag startade moppen. Så jag stängde av den fort som bara den och skruvade bort variatiorkåpan för att ta närmare titt. Det såg ut såhär: se bifogad bild. Själva kugghjulet som sitter längst in är skrapad. Och fjädern till kicken är sne/skev. Bulten in bredvid det stora kugghjulet går att trycka inåt och utåt. Vilket jag inte vet om det är normalt eller ej. Ta gärna en titt på bilderna och berätta hur ni tycker att jag ska bära mig åt för att fixa detta? Varifrån kom det rasslande ljudet från början och varför?

Ps: Mopeden är köpt för bara en vecka sedan. Är det här nått som har varit från förra ägaren eller är det orsakat av mig?
Jag hoppas att denna tråd kan hjälpa andra med liknade problem.

Tack på förhand /JoelNamn:  bild-2.jpg
Visningar: 2013
Storlek:  103,7 KBNamn:  bild-3.jpg
Visningar: 1956
Storlek:  103,5 KBNamn:  bild-4.jpg
Visningar: 2268
Storlek:  103,3 KBNamn:  bild-5.jpg
Visningar: 1692
Storlek:  100,3 KBNamn:  bild-6.jpg
Visningar: 1693
Storlek:  114,2 KBNamn:  bild-7.jpg
Visningar: 1688
Storlek:  95,4 KB