Sidan 4 av 5 Första ... 2345 Sista
  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    Hur tänkte du på dom som bygger egna grejjer?
    Även dom som bygger egna grejer måste ju lägga ut en slant på material, gas till svetsen, trim osv, låter set som en dålig ideé?
    feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.

  2. #92
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Victorp Visa inlägg
    Även dom som bygger egna grejer måste ju lägga ut en slant på material, gas till svetsen, trim osv, låter set som en dålig ideé?
    låter som en riktigt dålig och ogenomtänkt ide.

  3. #93
    Citat Ursprungligen postat av Victorp Visa inlägg
    Ska jag bara helt ärlig så har jag aldrig ens hört talas om sidan, men skriv ett bra reportage och försök att få inn det på förstasidan på mnf och tsr så borde fler lockas, förövrigt så bara något som dök upp i mitt huvud, är det dåligt att ha budjet klasser?
    etc;
    1000-5000:-
    5000-10000:- och så vidare då trim till veteraner brukar kosta betydligt mindre.
    Och hur ska man kunna bevisa hur mycket pengar man lagt ner på ett bygge då?
    Tänk om någon har lagt ner 15000 men säger att han bara har lagt ner 4000, vad händer då?

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    nått som folk inte verkar tänka på är forum o lite mera reklam.
    Vem vill sitta och hänga på ett sånt här tråkit forum egentligen, knappt någon färg och inte "hemtrevligt" för 5 öre.
    Se till och fixa ett BRA forum, ett forum som är roligt och hänga på, som det gamla var.
    Då kommer det komma mera medlemmar = mera folk på träffar även.
    Håller helt med dig där, att forumet är lite trist.
    Men sen måste den finnas någon som kan och vill lägga tid på att göra en bra hemsida.
    Det hade varit grymt roligt om moppenet blev som förr, dock för att vara så få medlemmar som hänger här så brukar man få hjälp med det mesta

  5. #95
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vi hade fått 10 som kör airsal 70 sport, några som kör s6 70cc och 2-3 st som kör ts2, några som kör R/T.

    huuuur många klasser som helst.

    de som kör en unik cylle på moppemotor då? MXS eller KTM?

    uppläggningen fungerar i tyskland när dom har 100 deltagare som alla kör scooter och som alla har snarlik setup. men i Sverige så kör ju eliten hemmabyggen med am6 eller Zundapp inprencip.

    inga bra upplägg för Sverige, för få i varje klass, bättre att köra de efter antal kubik så får den bästa vinna. vill man ha en 70 sport cylle så får man ha det men man lär inte komma så långt.

    inte så många som dom har... menar att man kan ha 2st sådana kategorier för 70cc så dom som vågar tävla med sin 70sport kan göra det.
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

  6. #96

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Som jag sagt tidigare, för tillfället är det dataprogrammet som styr att vi endast kan ha 4 klasser...
    Om nån känner en duktig programmerare är det bara att hojta till.
    owner&admin @ 2-takt.se

  7. #97
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Och hur ska man kunna bevisa hur mycket pengar man lagt ner på ett bygge då?
    Tänk om någon har lagt ner 15000 men säger att han bara har lagt ner 4000, vad händer då?
    borde ioförsig märkas om det skiljer sig så mycket som tiotusen men visst, eftersom ideen var relativt värdelös så kan man väll skrota den
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    låter som en riktigt dålig och ogenomtänkt ide.
    möjligtvis, var bara en idee som kom till skallen.
    feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.

  8. #98

  9. #99
    50cc
    70cc
    FFA allt över 74cc med moped block
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  10. #100

  11. #101
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    då är de ju oftast den med störst plånbok som vinner?
    Och? Det handlar väll om att trimma? Sen kostar en rt 95 lika mycket som en bigbore 77(:
    Anton har helt rätt.
    mopeddragracing är på 70cc och kommer alltid att vara det. Allt över 70 CC är FFA
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

  12. #102

  13. #103
    Kör dom 3 klasserna promod och 3 klasser till veteran då?
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  14. #104
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    du och ja har redan diskuterat detta

    om bara dom som har 20-30k nedstoppat i sin motor kan vinna så blire ju tråkigt. för dom som vill tävla med en mindre vass motor i en lägre klass.
    Vet:*
    Men måste man alltid tävla mot någon då?
    Dragracing för mopeder existerar knappt längre. Så varför ha en klass där 4 st tävlar?
    Man kan väll tävla mot tiden?
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

  15. #105
    Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Vet:*
    Men måste man alltid tävla mot någon då?
    Dragracing för mopeder existerar knappt längre. Så varför ha en klass där 4 st tävlar?
    Man kan väll tävla mot tiden?
    Det har arrangerats ett dusintal tävlingar runt om i Sverige i sommar, säkerligen många fler än du körde på en säsong när du var aktiv vilket jag tror du är medveten om. Förstår vart du vill komma, och att dessa tävlingar kanske inte just passar dig. Nog för att arrangemang av den stilen med som exempel Säve, och Vårgårda numera är utdöda men säg ej att det icke existerar.

  16. #106
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Det har arrangerats ett dusintal tävlingar runt om i Sverige i sommar, säkerligen många fler än du körde på en säsong när du var aktiv vilket jag tror du är medveten om. Förstår vart du vill komma, och att dessa tävlingar kanske inte just passar dig. Nog för att arrangemang av den stilen med som exempel Säve, och Vårgårda numera är utdöda men säg ej att det icke existerar.
    Är fortfarande aktiv(; Den vilar sig i form.
    nej, det existerar knappt. enbart i stockholm, förr fanns vi över hela landet. nu är det bara nån lite här och var, Skillnad tycker jag(:
    Sen menar jag inte alla dom gamla gubbarna som kör slöhojjar. Utan ungdomarna, vart har dom tagit vägen?
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

  17. #107

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Slöhojar? De gubbarna kör snabbare än vad du nånsin kommer att göra...
    owner&admin @ 2-takt.se

  18. #108

  19. #109
    Känns som att den yngre generationen inom mopedracing har dött ut, ska inte säga för mycket men jag vet att det finns folk som har varit med längre än mig!
    Saknar verkligen Säve träffarna, Vårgårda var grymt det med! Var på Malmby förra året och kika, helt ärligt så var det nog fan inte mer än 3-4 scooter hojjar, för 2-3 år sedan var det fullt utav dem. Hur var det detta året? mer? mindre?

  20. #110
    Citat Ursprungligen postat av Peppe Visa inlägg
    Slöhojar? De gubbarna kör snabbare än vad du nånsin kommer att göra...
    Nej. Där har du fel....
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Gubbarna piskar oss ungdomar stort!!
    Kanske för att dagens ungdomar tror dom ska köra snabbt med sina simioni*stavning* 90cc
    En scooter kör ifrån en växlad hoj varje dag(:
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

  21. #111

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Upp till bevis då, tangentbordstrimmare finns det gott om...
    owner&admin @ 2-takt.se

  22. #112
    Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Är fortfarande aktiv(; Den vilar sig i form.
    nej, det existerar knappt. enbart i stockholm, förr fanns vi över hela landet. nu är det bara nån lite här och var, Skillnad tycker jag(:
    Sen menar jag inte alla dom gamla gubbarna som kör slöhojjar. Utan ungdomarna, vart har dom tagit vägen?
    Förutom att resvägen må vara lång är det ju inget som hindrar dig från att komma och sätta en bra tid. Sen om de är så slöa har vi nog delade uppfattningar om!

  23. #113
    Citat Ursprungligen postat av Peppe Visa inlägg
    Upp till bevis då, tangentbordstrimmare finns det gott om...
    Tangentbordstrimmare? Utveckla!
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Förutom att resvägen må vara lång är det ju inget som hindrar dig från att komma och sätta en bra tid. Sen om de är så slöa har vi nog delade uppfattningar om!
    Den dagen en växlad hoj kör under 7 sek, kommer jag lägga av med att köra scooter, dvs aldrig(;
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

  24. #114

  25. #115
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    börja kör 201m då så får du försöka sätta snabbare än 8,85sec eller va de var. då blir du förmodligen snabbaste scootern i Sverige.
    Anton har kört 8.2 i Danmark på 201
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

  26. #116

  27. #117

  28. #118
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    låter väldigt osannolikt men iaf, kör ist för att sitta och snacka.
    Mike (dahls polare) körde 8,8s på 201m under ABG-meet -09 med en växlad hoj med en portad Team-cylinder. Jag var själv där och såg det. Att en hyperscoot då skulle ligga på låga åttor på 201 är inte alls osannolikt.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  29. #119

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Var är alla dom då?
    Upp till bevis och kom och kör! Jag lovar att det blir omtyckt bland "gubbarna".
    owner&admin @ 2-takt.se

  30. #120
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Mike (dahls polare) körde 8,8s på 201m under ABG-meet -09 med en växlad hoj med en portad Team-cylinder. Jag var själv där och såg det. Att en hyperscoot då skulle ligga på låga åttor på 201 är inte alls osannolikt.
    Parden <3

    Citat Ursprungligen postat av Peppe Visa inlägg
    Var är alla dom då?
    Upp till bevis och kom och kör! Jag lovar att det blir omtyckt bland "gubbarna".
    Skickar pm
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in