Sidan 5 av 5 Första ... 345
  1. #121
    Dock va de ju på malmby ja körde 8.258:p sen abg 09 va 166 meter har jag för mig
    Senast redigerat av anti_speedy den 2013-09-09 klockan 01:23.
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  2. #122
    Men seriöst tråden skapades inte för att alla skulle skryta
    Hur får vi mer folk på tävlingarna?
    Senast redigerat av anti_speedy den 2013-09-09 klockan 01:14.
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  3. #123

  4. #124

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Ja precis, detta var inte tänkt att bli en skryttråd, vi efterlyser de som kört fort att ställa upp, inte för att bevisa utan för att visa var skåpet ska stå!
    Och du har rätt Riesen, en variator slår oftast en växlad hoj, men du får tänka på att de flesta hojar är närmare 40 år också Och få en så pass gammal moppe
    att köra under 9 sek är fränt...tycker jag iallafall.
    owner&admin @ 2-takt.se

  5. #125
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    har ja också hört, och snabbaste tiden på Sm 2013 var ju 8,55sec eller nått med en 90cc hojj.


    http://race.2-takt.se/images/resultat/sm2013.pdf

    Btw, mycket sant anti, nu återgår vi till ämnet.
    Körde ju 2011

    http://race.2-takt.se/images/resulta..._klasser_2.xls
    Körde min R/T
    Men har sätt någon som kört på 8.208 vet dock inte vem de va med hände iår:p
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  6. #126
    Bump

    Jag har hållt på med moppar i tio snart elva år. I början på min "karriär" såg jag bilder på övermotoriserade sachsar, zyndapp mm. och det var snack om promod och lustgas och annat kul. Men det försvann liksom. Kan hända att jag inte har hängt på rätt ställen men utåt är det nog en hemskt liten rörelse med moppedragracing. Man hör aldrig folk prata om det på stan utan man får aktivt söka upp info om det på internet. Jag tror ni behöver mer reklam, pr så det syns vad ni gör och hur kul det är. Inför ett event kan ni förslagsvis sätta upp lite posters i närområdet, kanske försöka prata om det i nån lokal moppeklubb eller kanske grannbyns klubb också? Vet inte hur det är med budget men kanske lite reklam i motortidningar ex. Bilsport, Wheels etc.

    En ingångsklass är aldrig fel, kanske max 55cc, standard ram, hjul mm. Bara för att komma igång och prova på.

    Bara lite synpunkter från en som kommer utifrån ( men jag är jävligt sugen på att prova )

  7. #127
    uffe gjorde en bra sak på aros i år när han lät mig köra för att jag hade med mig papper från vårdnadshavare som var påskrivet! det kan vara nått att skriva på 2-takt också!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in