Hybridvisning
-
2013-07-20, 21:57 #1
- Reg.datum
- May 2012
Olika munstycken hela tiden?
Tjenare, när ja köpte mopeden så var den med ca.72 i munstycke i till org rör. och då blöddra den i 6;ans växel på fullgas. sen satt jag på Giannelli 2t och testade att köra med samma munstycke för det var förstort det jag hade till org röret. sen efter ett tag bytte jag upp till 75 och då gick den perfekt i alla växlar, sen efter någon månad igen så börja den gå orent upp till 4;ans växel på högsta varven, då bytte jag till 78 munstycke och den gick galant igen. Sen efter några månader hände samma problem, den började hacka upp till 4;ans växel på höga varv.
Då bestämde jag mig att köra med org rör igen med 72 i munstycke. Satt på allt rätt och så. Men nu med 72 munstycke så går den bara på låga varv i varenda växel (max 3k) innan den börjar blöddra. Sen fick jag med ett annat munstycke som var 53 i storlek. testade sätta på det eftersom jag trodde att det var org munstycke och moppen är org förutom drevningen. men då gick den alldeles för snålt. Och förra ägarn sa att när han tog bort allt trim och satt på 72 i munstycke så gjorde han inget annat.
Tror inte detta kan bero på nånting med syret i luften osv...
Så vad är felet? Är det bara att jag har haft fel munstycke hela tiden eller är det nått annat som kan va fel?
edit: Det är en derbi senda r sm -03 30 moped