1. #1
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683

    28 Juli - Eskilstuna Shootout (rätt titel nu)

    Fick för mig att denna träffen var idag, stressmeckade duktigt igår och provkörde så grannarna klagade
    Men fick ju en vecka till på mig så jag kommer med hög sannolikhet. Damma av din gamla moped nu!

    http://landracing.se/streetrace-sm/
    Senast redigerat av Casal den 2013-07-21 klockan 20:43.

  2. #2

  3. #3
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Jag är redan anmäld



    en fin bild oxå


  4. #4
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    INSTÄLLT!



    http://landracing.se/

    Eskilstuna Shootout och SM deltävling nr 4 ställer in!

    Eskilstuna Shootout 28 juli ställer in!
    Vi måste tyvärr ställa in deltävling nr 4 i Eskilstuna, anledningen är att endast 21 förare anmält sig till och med 24 juli. Ett mycket tråkigt beslut för alla men oundvikligt beslut, det kan finnas flera olika anledningar till svagt intresse för Eskilstuna tävlingen som annars brukar fylla sista plats och med lång reservlista. Vi har fått många olika anledningar från förare som brukar köra i Eskilstuna till det svaga intresset, pengar är en stor fråga just nu för alla, semester tider råder och med det är många bortresta, nästan alla stora tävlingsserier brukar hålla uppe i juli månad, är några av svaren vi fått.
    En annan anledning är att många förare nästan 100 st valde att köra deltävling nr 3 på Tierp Arena och med det hoppar flera över Eskilstuna, det kan även vara så att förarna från gatan numera gillar att köra på banor istället för på gatan ironiskt nog. Landracings verksamhet kanske har slussat in gatåkarna på arenor och vem vet kanske Landracing har lämnat över en stafettpinne nu efter 5 års verksamhet på gatan till andra arrangörer, vilket i sig är en mycket bra utgång att få gatans förare in på riktiga banor.
    Att flytta tävlingen är tyvärr omöjligt då det inte finns datum över att lägga tävlingen på, men vi jobbar på att köra Eskilstuna Shootout i höst men då ligger den utanför serien.

    Nästa tävling blir 17 augusti i Ljusdal på en mycket fin bana, anmälan öppnar dit snart.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in