1. #1

    Kymco supér 9 problem, okunnig behöver hjälp!

    Halloj! Helt ny på mopedfronten och har precis införskaffat mig en kymco super 9 från 03-04 och behöver hjälp!
    Vad är detta för slangar på bilden!? Kommer skapligt med bensin från dessa två och mopeden kan ha full gas men ingen ork att dra iväg.
    Väldigt svårstartad också.



    Hoppas någon kunnig kan hjälps mig, skulle vara grymt tacksam!


    mvh
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  2. #2
    Det där är oljeslangen. Ser ganska tomt ut på olja. Du blandar
    i bensinen va!? Annars kommer den att skära. Fast på din beskrivning så har den nog redan gjort det.
    Det ska inte komma soppa ur de slangarna.

  3. #3
    Ja det blandas i olja. Vad ska jag ha för olja i motorn och vart fyller jag på? Måste ju vara värt ett försök.

    mvh

  4. #4
    Du ska inte ha olja i motorn eftersom du har en 2taktare. Olja ska du ha i oljetanken den sitter till vänster om det hål som du häller i bensinen.
    Om du häller i olja så borde det komma olja ur den där slangen. Oljan ska in i förgasaren men det ser trasigt ut på bilden så fortsätt du att blanda i soppan.

    Fick du ingen instruktionsbok me när du köpte moppen? En sån vore bra att ha för dig.

  5. #5
    Kan man blanda i lite extra för att "smörja" upp motorn och dylikt? Den lär ju gå sämre, men sämre än nu är svårt att få hehe

  6. #6
    Kan man blanda i lite extra för att "smörja" upp motorn och dylikt? Den lär ju gå sämre, men sämre än nu är svårt att få hehe


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in