1. #1

    Få fart i en Superbravo

    Heey jo jag borrade nyligen upp insuget och satte på en Dr evo 70 cc påmin superbravo. Satte också dit en 13mm förgasare och ett poline trimmrör. Och de går nu i 55 km/h. Men saken är den att den här fortfarande rätt så dåligt axx, de är ju bättre än original men tycker fortfarande den är väldigt seg att komma iväg med. Så va skulle jag kunna göra mer för att få bättre drag?

    Tack i förhand!

  2. #2
    Byta remskiva har jag för mig.

  3. #3
    På en superbravo? De är ju koppling å sånt där bak ju, och ist för en remskiva så är de två separata sidor

  4. #4
    Det finns typ variatorvikter på den, dem kan man väl byta ut? :o

  5. #5
    Har ingen aning har aldrig haft en moppe men jag har för mig att jag hört det någonstans.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
    Har ingen aning har aldrig haft en moppe men jag har för mig att jag hört det någonstans.
    Haha okey

  7. #7

  8. #8
    Pumpa däcken kan göra en del. Skita mycket och äta mindre, ha mindre bensin i så spar du vikt, såndär fart hjälm minskar luftmotståndet, starta alltid i nedförsbacke, tejpa nyårs raketer på pakethållaren, listan kan göras lång......

    Nej men serva variatorn den är ju trots allt ca 20 år gammal, kanske är full med skit och kantiga vikter.
    Lite lättare vikter skadar nog inte....hårdare kopplingsfjäder......eller du modda dit ett par trampor......

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Pumpa däcken kan göra en del. Skita mycket och äta mindre, ha mindre bensin i så spar du vikt, såndär fart hjälm minskar luftmotståndet, starta alltid i nedförsbacke, tejpa nyårs raketer på pakethållaren, listan kan göras lång......

    Nej men serva variatorn den är ju trots allt ca 20 år gammal, kanske är full med skit och kantiga vikter.
    Lite lättare vikter skadar nog inte....hårdare kopplingsfjäder......eller du modda dit ett par trampor......
    aa okei! Tackför tipsen!

  10. #10
    Finns det några fler sätt? :3

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Finns det några fler sätt? :3
    Kolla så den går bra oxå till att börja med
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #12
    Är inte originalvariatorn strypt på en superbravo?

    Köp dig en polini eller malossi variator

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Kolla så den går bra oxå till att börja med
    Den går skit bra!

    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Är inte originalvariatorn strypt på en superbravo?

    Köp dig en polini eller malossi variator
    hmm är den? :o

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Den går skit bra!

    hmm är den? :o


    Om jag minns rätt ja. Man man slipa ner guldringen på den främre variatorn, detta ska få remmen att kunna klättra vid högre varvtal.

    Nån annan får gärna rätta mig angående detta

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Om jag minns rätt ja. Man man slipa ner guldringen på den främre variatorn, detta ska få remmen att kunna klättra vid högre varvtal.

    Nån annan får gärna rätta mig angående detta
    Ofan, ska jag ta en titt på! :3

  16. #16
    Va blir det för skillnad ifall jag slipar ner den där guldringen då? Får den bättre axx? eller bara bättre toppfart? Hur blir det? :3

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Va blir det för skillnad ifall jag slipar ner den där guldringen då? Får den bättre axx? eller bara bättre toppfart? Hur blir det? :3
    Den stryper ju variatorn så att remmen inte kan klättra lika mycket. Du bör få högre toppfart om du slipar den.

    Fast försök o hitta lite info om det på nått hollänsk forum eller nått, jag minns inte ens om man skulle slippa bort hela ringen osv.

  18. #18
    Om du är osäker, ställ upp moppen på centralstödet/ på nånting så bakhjulet snurrar fritt. Sen startar du den och gasar så kan du se hur variatorn/kopplingen fungerar. Sen när du ser och kanske förstått lite hur den fungerar så tar du loss den och går in på ditt rum, sätter dig vid ett bord med variatorn och pillar och tittar tills du förstår hur den fungerar. Så gör jag själv om det är något jag inte förstår inom mopeder!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  19. #19
    Asså fan:c slipade ner den, men nu när jag kör å den börjar varva upp så typ tar den emot där bak i kopplingen så att jag börjar typ bromsa ? :o kan ju knappt köra med den längre :o

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in