1. #1

    Klart projekt!!! Lysdidoder bak!!nya bilder//prutarn

    Tjenare!

    Nu är snart projektet klart, väntar på dioder som kommer idag eller imorgon.

    Setup: en blev:

    60cc kitt
    borttagen plugg
    slipad till 13mm
    12.12 förgasare(byte snart)
    gainelli avgasrör
    malossi sport luftburk
    polini planat topplock
    Aluminium svänghjul(riktigt nice)
    25km baknav.

    Så sluta min setup och toppfarten slutade på 35km/h vilket var mitt mål för att ha den laglig. Anledningen är baknavet, hade jag haft ett 45km baknav hade den kommit upp en hel del

    Njut nu av bilderna! Men det är ännu fler pågång, bara några spontana bilder o en video kolla in mitt coola fungerade batteri system som laddar dessutom

    Ps: någon som vet var den få din moped värd TRÅDEN?








    Motorn är inte igång





















    Tyvärr så drar framlampan(25 w glödlampa) Mycket så både fram o bakljus går inte lysa samtidigt så NY idé är pågång. Har kommit så långt att jag ska ha vita eller någon form av godkända dioder fram, Ska vara samma lampa bara att där sitter massa dioder i den. Min pappa sa att jag kunde ha 25 st dioder som motsvarar glödlampan så det kommer gå med dioder. Här är en film också Tack för mig sålänge



    Tack för mig sålänge och fortsätt gärna att kommentera

    CIAO// PrutarN
    Senast redigerat av PrutarN den 2013-07-31 klockan 23:38.

  2. #2
    Väldigt attraherande.

    EDIT: Kan man få se en provkörning?
    Senast redigerat av Allan den 2013-07-30 klockan 21:42.

  3. #3
    Slog runt mitt datorbord pga min moppebånge! Fan vad snygg och proffsigt gjort oxå!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  4. #4
    Den blev jävligt snygg ! En stark 8/10 !

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
    Väldigt attraherande.


    EDIT: Kan man få se en provkörning?


    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Slog runt mitt datorbord pga min moppebånge! Fan vad snygg och proffsigt gjort oxå!

    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Den blev jävligt snygg ! En stark 8/10 !

    Tack som fan grabbar, ni förstår nog inte hur glad ni gör mig. Var värt allt slit för att få höra detta



    Klart Allan kan jag filma en provtur men det går inte så fort(lagligt med andra ord)

    tack så jättemycket för den posetiva kritiken

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Verkar ju skapligt trött om den inte gör mer än 35 med den där setupen?

    Min originalare gör 48@gps med endast ett Gianelli rör, med ett 25/30 nav då.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Verkar ju skapligt trött om den inte gör mer än 35 med den där setupen?

    Min originalare gör 48@gps med endast ett Gianelli rör, med ett 25/30 nav då.
    De kan den omöjligt göra med ett 25km baknav. Du måste ha haft 45km baknavet

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    De kan den omöjligt göra med ett 25km baknav. Du måste ha haft 45km baknavet
    Nja, det beror vad du har för remskiva och hur varvvillig motorn är, Min ciao hade 45km navet och drog 75-80, varvade cirka 9 -10k. Jag hade en ciao innan den och den hade 25km navet och den toppade cirka 60 med Polini 70cc och Simonini Circuit? Simonini var det iaf och den hade bra axx, men varvade som ett svin oxå. Blev själv fundersam varför det var sån skilland på hastighet när dem varvade ugnefär lika mycket. Så förövrigt så håller jag med Holmen, 35 är väldigt långsamt för din setup! Kollat så allt är rätt inställt? Så motorn inte går runt trögt, samma med baknavet? Kollat så inte bakhjulet tar i ramen?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  9. #9
    Blev fin.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Nja, det beror vad du har för remskiva och hur varvvillig motorn är, Min ciao hade 45km navet och drog 75-80, varvade cirka 9 -10k. Jag hade en ciao innan den och den hade 25km navet och den toppade cirka 60 med Polini 70cc och Simonini Circuit? Simonini var det iaf och den hade bra axx, men varvade som ett svin oxå. Blev själv fundersam varför det var sån skilland på hastighet när dem varvade ugnefär lika mycket. Så förövrigt så håller jag med Holmen, 35 är väldigt långsamt för din setup! Kollat så allt är rätt inställt? Så motorn inte går runt trögt, samma med baknavet? Kollat så inte bakhjulet tar i ramen?
    du kanske har rätt men min motor är de inga fel på, varvar ut som den ska och går inte trögt. Inget tar i . Vet inte varför den inte går fortare men den varvar bra men den känns som baknavet inte går fortare liksom



    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Blev fin.
    Tack så mycket kommer lite nya bilder idag men nya baklampor

  11. #11
    Ny uppdate

    CIAO // PrutarN

  12. #12
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    De kan den omöjligt göra med ett 25km baknav. Du måste ha haft 45km baknavet

    Nej har själv bytt till ett 25 nav. Gjorde 54@gps med det. 48@gps med 25 nav.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  13. #13
    Thoz3s avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    mitt ute i ingen stans
    Inlägg
    197
    riktigt fint må jag säga

  14. #14
    Tack alla vet inte varför jag kör så "långsamt" då får den varvar som den ska men det känns precis som att de är "drevningen" som "stryper". Om man "säger" haha

  15. #15
    Föresten, finns det någon marknads tråd här på moppenet? Vill gärna veta vad den är värd mellan tummen o långfingret

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in