1. #1

    Suzuki ts50 dör vid ca 6000 varv

    Tjena.
    Min Suzuki ts50 startar direkt och går bra upp till 5500-6000 varv, men där dör den... Den är helt otrimmad.
    Om jag har fart (ca30km/timmen) så kan den hacka igång igen när varvtalet sjunker till ca 2500-3000 varv, för att sen dö igen vid 5-6000 varv igen...
    Jag har provat att byta till en ny förgasare... bestyckat om den... kört med tjåken ute... bytt tändplatta... bytt tändspolen/CDI-enheten... bytt tändstift... sotat ur avgasröret... Kollat så den inte drar tjuvluft vid luftfiltret/insuget.... lika förb..nnat dör den vid 6000 varv..
    Har helt slut på ideer nu.
    Någon "mopeddoktor" på detta forum som kan hjälpa mig med fler tips???

    Tacksam för hjääälp........
    Senast redigerat av Suzukits50 den 2013-08-01 klockan 15:43.

  2. #2
    kolla över reedventilerna så att dom är frächa
    "Knowledge talks, Wisdom listens."
    -Jimi Hendrix
    27/11-1942 - Forever


  3. #3
    Det sitter inga reedventiler på origialcylindern.....

  4. #4
    Var har du hittat att köpa alla dessa delar?

  5. #5
    www.cykelkraft.se och www.trimbutiken.se har en hel del reservdelar till ts50

  6. #6
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    reedventilerna sitter väl ner i vehuset under cyllen?
    Har du dödarknapp på gashandtaget? kolla om det blir kortslutning när du gasar , det har jag varit med om.

  7. #7
    Ja, jag förstår hur du menar, men orginalcylindern har inga kanaler för reedventilen.
    Ska kolla dödarknappen, men den går ju på fullgas ända tills den når ca 6000 varv....

  8. #8
    Har kollat dödarknappen, men den sitter inte så att den påverkas alls av gashantaget...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Suzukits50 Visa inlägg
    Har kollat dödarknappen, men den sitter inte så att den påverkas alls av gashantaget...
    Du har naturligtvis bytt stift....?

  10. #10
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    värmetal på stiftet? Planad topp?
    undra om det kan bli så att trycket släcker gnistan? Men då borde de inte tvärdö, den borde misstända.

  11. #11
    yes, stiftet är nytt NGK....7es. Toppen är original och inte planad, men tät.
    Har skickat efter en ny tändhatt som man kan se gnistan genom. Då kanske man kan se om det är elfel vid 5-6 tusen varv, eller om det är bränleluftblandningsfel...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in