1. #1

    Neos motor till slider?

    Tjena, undrar om en yamaha neos motor passar till en yamaha slider? Tänkte på att neos har Liggande och slider har stående motor

  2. #2
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Jag har forskat lite i detta då jag själv är ägare av en slider, och ville ett dag montera en aerox motor.
    Problemet är att fästet som håller motorn sitter på ett anat ställe på liggande minarelli, får se fall jag får för mig att göra denna modifikationen någon gång, men en del kunskap och tid krävs.!

  3. #3

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    saltsjö-boo
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Exnar Visa inlägg
    Jag har forskat lite i detta då jag själv är ägare av en slider, och ville ett dag montera en aerox motor.
    Problemet är att fästet som håller motorn sitter på ett anat ställe på liggande minarelli, får se fall jag får för mig att göra denna modifikationen någon gång, men en del kunskap och tid krävs.!
    Ja exakt som du skriver så är det 2 helt olika motor upphängningar. så man måste svetsa om den för att den ska passa.

  4. #4
    Hmm synd för jag har en neos och ska skaffa en slider och Neosen är hyfsat trimmad, så tänkte ha 2 olika motorer som man kan skifta mellan

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in