1. #1

    kopplingen tar inte (AM6)

    tja, jag köpte en rieju drac för ett par dagar sen. kopplingen funkar inte det är som att armen som kopplings vajern sitter till inte gör något, jag misstänker att det är någon del som saknas eller nåt. någon som har erfarenheter av kopplingen på en am6 som har några ider? tacksam för svar!

  2. #2
    smörj vajern och armen..

  3. #3
    Har du varit och pillat på armen där nere eller bara blev det så?

  4. #4
    sitter armen nere tillräckligt?

  5. #5
    det va så när ja köpte moppen.

  6. #6
    jag skulle tro de för den går ner så långt att själva armen inte skulle kunna gå ner mer

  7. #7
    Är det motstånd i kopplingshandtaget när du drar in det?

  8. #8
    endast av fjädern annars ingenting

  9. #9
    http://www.cykelkraft.se/moped/reser...inal-vid-motor

    Har du en sån vid ditt insug, kopplingsvajern ska gå där imellan så att den får ett stopp eller hur man ska säga.

  10. #10
    aa det har jag. asso jag har provat att röra på själva armen men det är inget motstånd alls.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Hyper Jack Visa inlägg
    aa det har jag. asso jag har provat att röra på själva armen men det är inget motstånd alls.
    Ligger armen rätt då?

  12. #12
    jag har provat o satt den på lite olika sätt men det är bara ett sätt som verkar "va som de ska" men jag läste på måt annat forum att det typ skulle sitta någon kula där nere, och det gör det inte på min någon aning om vad det kan va?

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Hyper Jack Visa inlägg
    jag har provat o satt den på lite olika sätt men det är bara ett sätt som verkar "va som de ska" men jag läste på måt annat forum att det typ skulle sitta någon kula där nere, och det gör det inte på min någon aning om vad det kan va?
    Någon kula där nere tror jag inte om det ska vara, någon annan som kan svara på det?
    Du tänker nog på en kula som sitter bakom tryckstången i kopplingskorgen.
    Jag vet inte var det kan vara då, kassa kopplingsfjädrar? Men du borde ändå ha motstånd i armen isf.

    Kan du lägga upp en bild på det istället?

  14. #14
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Någon kula där nere tror jag inte om det ska vara, någon annan som kan svara på det?
    Du tänker nog på en kula som sitter bakom tryckstången i kopplingskorgen.
    Jag vet inte var det kan vara då, kassa kopplingsfjädrar? Men du borde ändå ha motstånd i armen isf.

    Kan du lägga upp en bild på det istället?
    Angående kulan där vid tryckstången den kan ju bli ihop stryckt vilket resulterar i att kopplingen int tar någe.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Angående kulan där vid tryckstången den kan ju bli ihop stryckt vilket resulterar i att kopplingen int tar någe.
    Kan kanske va så, men det krävs rätt mycket för att kulan ska bli ihop tryckt.

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    MYCKET mer än vad kopplingen orkar. Riktigt långsökt.
    Min gissning är att justermuttern som sitter i centrum av kopplingskorgen har gängats ut, eller lossnat helt.
    Ja det känns ju som att det behövs rätt mycket för att krossa kulan
    Din gissning är nog jävligt bra!

  18. #18
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Ja det känns ju som att det behövs rätt mycket för att krossa kulan
    Din gissning är nog jävligt bra!
    Ehm, Mi var ihoptryckt.. Orginal Fjädrar med Extra brickor, och har dock int Fuckat kopplingen så mycket på den motorn..

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Ehm, Mi var ihoptryckt.. Orginal Fjädrar med Extra brickor, och har dock int Fuckat kopplingen så mycket på den motorn..
    Okej, märkligt!

  20. #20
    det är inte så att du tycker armen går lätt bara att det inte är tillräckligt långt? testa tryck in armen tills det tar stopp, då får du ta i och trycka lite till. testa det och om det går så får du spänna vajern

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in