1. #1

    vad kan vara felet egentligen !?

    börjar bli less asså.. allt i cylinderväg och insug,membram,fögge ser bra ut och föggen läcker inte längre efter att jag bensinbadat den. den har riktigt bra gnista, fattar inte vad felet kan vara !?, har fått igång den en gång och det var i 3 sekunder o den kom inte upp i varv, sen starta den inge mer annat än 2 avgassmällar typ en gång kan det vara något i föggen som är trasigt, så den inte ger rätt mängd bensin osv? , frågar här eftersom det finns många rutinerade på moppenet jämfört med twostrokerider . detta är annars setupen. ska tillägga en sak, de är att kicken gick aströgt efter att man fått igång den i 3 sekunder på tomgång , då gåre knappt att kicka, går aströgt,nästan stum, sen om man väntar 30 min så går de att kicka igen, men den startar inte och de kan ju då bero på att de är massa svart sås i röret så de har nog trotsallt inte med tändning o göra, de är ngt som blir fel när de blir lite varmt verkar de som... nu kanske ni får en bättre bild : Italkit racing igniton
    Stage6 spacer,Malossi insug
    Malossi MHR Delta Clutch
    Malossi MHR Overrange 2005 variatorn
    Malossi MHR kevlar rem
    Malossi MHR torque control
    Stage 6 sport pro MKII
    Stage 6 Rem
    Stage 6 HPC 10mm
    Stage 6 SKF c4 ramlager
    malossi racing membram
    Stage 6 PWK R/T 28mm(130 huvudmunstycke)
    Stage 6 Double Layer
    Stage 6 Wingbell
    Orginal Drev
    Orginal Remskivor
    Yasuni c20
    Senast redigerat av grehn den 2013-08-14 klockan 22:55.

  2. #2

  3. #3
    den har jämn och bra gnista, stiftet är iridium och måste vara nytt, veven kanske jag ska kolla mer, den är dock inte glapp

  4. #4
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    kolla var gnistan kommer, jag tycker det låter precis som att den kommer på fel ställe

  5. #5
    okej, så den startar alltså inte om tändningen är lite dåligt inställd, men den fortfarande har bra gnista?, ska tillägga att de bara rinner ut massa svart sörja ur röret om man tar bort de också...

  6. #6
    har du separat olje smörning så kan den ha hängt sig och dfå får man olja i avgassytemet full med olja. eller kan kolv ringarna gått

  7. #7
    ja blandar olja direkt i tanken och kolvringarna ser fina ut, men tack iaf

  8. #8
    Hade du kolven i öd när du monterade tädningen?

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    låter helt klart som tändningsfel.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #10
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    kolla om krysskilen gått så att svänghjulet snurrat. eller om tändplattan är felmonterad

  11. #11

  12. #12
    du tack, jag ska kolla de på en gång, för de har jag faktiskt aldrig kollat dumt nog, får kolla guiden

  13. #13
    ska tillägga en sak, de är att kicken gick aströgt efter att man fått igång den i 3 sekunder på tomgång , då gåre knappt att kicka, går aströgt,nästan stum, sen om man väntar 30 min så går de att kicka igen, men den startar inte och de kan ju då bero på att de är massa svart sås i röret så de har nog trotsallt inte med tändning o göra, de är ngt som blir fel när de blir lite varmt verkar de som... nu kanske ni får en bättre bild

  14. #14
    Hultberg95s avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Asarum
    Inlägg
    192
    Kan vara så att bensinen bara rinner rätt in i cylindern? Kolla så inte flottören har hängt sig!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in