Hybridvisning

Husqvarna flinta 2 växlad luftkyld

jag har en Husqvarna flinta 2 växlad luftkyld där remen gick av och nu när jag bytt remen så vill inte mopeden gå längre så jag undrar om man ska ställa motorn i något läge typ öd och hur ska då växellåda stå? eller är det något annat det kommer gnista

hoppas någon har ett bra svar

gnista har jag. soppa får den tänd kakan sitter enligt markeringarna. kompen ligger på 0,9 bar vet dock ej hur mycket den ska ligga på men 0,9 har den gått på förr innan remen gick

ville med minas att den var känslig för tändställningarna jag har ett brytare avstånd på 0,85 men du som jag mins ej vad det ska vara var 10 år sedan jag höll på med motorn sist så man är lite ringrostig. vet du någon som kan veta avståndet?

gnistan är vit blå så inte helt ok

jag suttit funderat på kondensatorn om den är dålig

Brytaravståndet skall inte vara 0,85mm utan 0,3-0,4mm. Ett komp på 0,9 kg är alldeles för dåligt, du måste mena 9,0 kg.

då är det ej konstigt att den ej har tänt ska ner i verkstaden och ställa om det nu.. hade helt glömt bort vad man skulle ha tur det finns folk som er ute i etern som kan hjälpa en

0,9 bar sa komp mätaren så jag ska nog ta byta kolvringar med lika bra det

återkommer när jag ställt in allt =) men till dess mycket stort tack för hjälpen hittills

0,35 då gick motorn som en klocka så stort tack för all hjälp

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in