1. #1

    25km eller 45km baknav? Ciao

    Hej!

    Blev lite osäker men är det här ett 25 eller 45km baknav till ciao alltså?


  2. #2
    45 ser det ut som. Det ska bara vara 2 axlar i ett 45 nav och 4 axlar i ett 25 nav.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    Hej!

    Blev lite osäker men är det här ett 25 eller 45km baknav till ciao alltså?

    Den enda skillnaden, som jag ser det, är utväxlingen så räkna antalet som ingående axel måste rotera innan hjulaxeln snurrat ett varv så har du svaret, ju färre varv desto högre hastighet.

    På min SuperBravo satt det ett 14,5:1-nav men jag skaffade ett 10:1-nav för att få upp hastigheten.
    Det innebär att den axel där det sitter en remskiva eller koppling snurrar 14,5 eller 10 varv för att hjulaxeln skall rotera ett varv.

    Ut och räkna...;-))

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    45 ser det ut som. Det ska bara vara 2 axlar i ett 45 nav och 4 axlar i ett 25 nav.
    Tack för svaren alla, men ciaodoktorn, är du 100 på att det är ett 45km baknav? För har för mig tvärt om ju fler axlar så är de 45km baknav??

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    Tack för svaren alla, men ciaodoktorn, är du 100 på att det är ett 45km baknav? För har för mig tvärt om ju fler axlar så är de 45km baknav??
    Jag är helt 100% säker. Jag och min polare köpte 2 ciaos tillsammans och hans nav hade 2 axlar och min hade 4. Han hade samma setup, drevning ja allt var exakt samma! Hans gick i 70 min gick i 55. Så jag är säker!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in