1. #1

    yamaha dt50mx dör på fullgas

    tjena! är ny här på mnf och jag kör en yamaha dt50mx! jag har ett problem, den vill helt enkelt inte varva, snarare dö efter några sekunder på fullgas, förgasarn gjorde jag rent för ett tag sedan och tog även isär den alldeles nyligen å blåste ur munstyckena. testat två olika stift, inge skillnad. reedsen glappar MAX 1mm. den får massor av bensin fram till stiftet. (svart/brunt=mörkt) har nyss bytt CDI, hade en extra, innan lade den av men det gör den inte nu (tomgång). komp? JA. har testat med och utan luftfilter, ingen skillnad. har flyttat nålen och skruvat på luftskruven, ingen skillnad. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig kan det vara så enkelt att byta till ett mindre munstycke? idag testade jag med 110, då ville den inte alls starta. annars så har jag alltid haft 95 i å då har den startat. hjälp!!!

  2. #2
    Prova sätt i mindre munstycke,den kanske surar ner sig själv just nu.

  3. #3
    tack för att du svarade.
    jo det gör den nog, ska beställa mindre munstycke/n, tänkte börja med 85 (10 storlekar mindre), munstyckerna kostar lixom 40 kr styck :p så jag vill inte köpa mer än nödvändigt

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av tac0 Visa inlägg
    tack för att du svarade.
    jo det gör den nog, ska beställa mindre munstycke/n, tänkte börja med 85 (10 storlekar mindre), munstyckerna kostar lixom 40 kr styck :p så jag vill inte köpa mer än nödvändigt
    Köp en sats med munstycken så blir det billigare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in