1. #1

    Derbi senda dör

    Tjena min kompis behöver hjälp med sin derbi senda 04:a, han har metrakit thrower, 17,5 förgasare och sportluftfilter. Ibland startar den på kick och ibland inte så vi har fått rulla igång den ibland, men när den väl är igång så går den en liten stund bara och sen dör den och så får man rulla igång den igen och sen dör den, så håller den på hela tiden så någon som vet vad problemet är?
    Kanske inte så bra förklarat men hoppas ni förstår

  2. #2
    Den går kanske fett, prova byt ner i munstycke och även rensa förgasaren.

  3. #3
    Munstycket är de inte för den dog innan vi hade bytt upp i munstycke också, men ska testa göra rent förgasaren

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Varför inte göra ett riktigt jobb och även kolla om det rinner bra från tanken till förgasaren? Börja där...
    Om inte annat så är det mindre jobb än att "rensa förgasare"

  5. #5
    Ta bort luft filtret, har också ett sånt som jag först prova på brorsans dt, den blev as slö och gick knappt. Provade det även på min trimmade fs1a och de va samma sak

  6. #6
    Den dör när han har luftburk också så de är inte de som är felet

  7. #7
    Problemet kvarstår fortfarande, han bytte nyss till sportluftfiltret så de är inte skitet och vi gjorde även rent förgasaren och blåste igenom alla munstycken, hål och bensinslangar med tryckluft. Så någon som har något mer förslag på varför den dör?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in