1. #1

    Derbi senda går segt

    hej nu är det så att min moped har börjat gå väldigt segt och hackigt och man kan inte göra över 20hm/h i nedförsbacke, väldigt svår att köra iväg, till och med på plan mark. det började att jag hade storlek 65 i munstycke och då gick den väldigt bra, men tyckte tändstiftet var lite grått, så jag bytte till 67, men då började den att hacka och gå allmänt dåligt, så jag bestämde mig att byta tillbaka, när jag hade slängt på storlek 65 så testade jag att starta den, den gick inte så bra på tomgången som innan, man kan varva upp men varvtalet sjunker snabbt och då dör den. och när man ska åka iväg så orkar den bokstavligt talat ingen ting! jag kan till och med hålla emot med fötterna så moppen inte åker iväg. har kollat så moppen inte drar tjuvluft någon stans. så vill väldigt gärna ha den igång tills skolstarten.
    Tack på förhand! kan tillägga att jag har plockat ner förgasaren och rengjort den. men det gav inget resultat

  2. #2
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Du har inte pillar på luftskuven? ta loss förgasaren rengör den igen samt rengör membran och insug. Kolla så membranet är i bra skick.
    Bytt gärna tädnstiftet också om det är gammalt.
    Skrivet från mobilen så kan vara lite fel osv i texten !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in