1. #1

    Honda Mt5 susar konstigt?

    Heey jo min mt5a går rätt bra tycker jag men det är typ som ett susande ljud som kommer från motorn? Va är de? Låter ju typ mest på hela moppen! :p'

    Vet inte riktigt ifall de ska låta såhär, har nyligen köpt den.

    http://www.youtube.com/watch?v=vB8vW...ature=youtu.be

    Tack i förhand!

  2. #2
    Något kullager som är dåligt.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Sådär ska det ju verkligen inte låta ! Vet inte riktigt vad det kan vara men är det samma ljud även när du håller in kopplingen ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Något kullager som är dåligt.
    Vilket skulle de kunna vara då?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Sådär ska det ju verkligen inte låta ! Vet inte riktigt vad det kan vara men är det samma ljud även när du håller in kopplingen ?
    Ja det gör de! D:

  6. #6
    ngn skillnad om du kickar medans du har den ingång? låter lite i mina öron som kuggar som slipas ner elr ngt ^^
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    ngn skillnad om du kickar medans du har den ingång? låter lite i mina öron som kuggar som slipas ner elr ngt ^^
    Nope! Låter lika dant! Men nu när ni säger att de kan vara något kullager så låter det rätt troligt! :3

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Nope! Låter lika dant! Men nu när ni säger att de kan vara något kullager så låter det rätt troligt! :3
    Vevaxel kullagren eller Primäraxelns kullager i Växellådan. (precis bakom kopplingen)
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  9. #9
    Va är det för kullager jag ska köpa då? storlek osv? Kullagerna på vevaxeln då!

  10. #10
    Ta isär motorn, och mät ytter diametern, Inner diametern och Tjockleken på lagret.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Heey jo min mt5a går rätt bra tycker jag men det är typ som ett susande ljud som kommer från motorn? Va är de? Låter ju typ mest på hela moppen! :p'

    Vet inte riktigt ifall de ska låta såhär, har nyligen köpt den.

    http://www.youtube.com/watch?v=vB8vW...ature=youtu.be

    Tack i förhand!
    Byt packning nere vid fästet till kröken. Min dt låter också, pga en dålig krök där muttern inte tätar ordentligt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in