Honda Mt5 hjälp

Hey jo min Honda mt5 beter sig lite konstigt tycker jag, den är väldigt lättstartad och kommer iväg lätt men sen när jag kör å ligger på högsta växeln så typ är det som om den motorstoppar asså typ inte kan varva högre eller får för lite/mycket bensin? Blir typ som man småhoppar för ibland så kommer man iväg sen börjar den motorstoppa så man bromsas in typ å sen kör upp i fart igen. :o

Vet inte ifall ordet motorstoppa är rätt men antar att ni förstår :3

Tack i förhand!

Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Hey jo min Honda mt5 beter sig lite konstigt tycker jag, den är väldigt lättstartad och kommer iväg lätt men sen när jag kör å ligger på högsta växeln så typ är det som om den motorstoppar asså typ inte kan varva högre eller får för lite/mycket bensin? Blir typ som man småhoppar för ibland så kommer man iväg sen börjar den motorstoppa så man bromsas in typ å sen kör upp i fart igen. :o

Vet inte ifall ordet motorstoppa är rätt men antar att ni förstår :3

Tack i förhand!
    Är den orginal?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Ja, bara drevad vad jag vet går i 45km/h. Den höll på å överflöda en massa idag kunde kanske köra en mil sen bara rann de ut bensin ur föggen! :o

Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Ja, bara drevad vad jag vet går i 45km/h. Den höll på å överflöda en massa idag kunde kanske köra en mil sen bara rann de ut bensin ur föggen! :o
    Då äre så att din flottör inne i förgasaren har hängt sig om det nu flödar över bensin! Annars så äre så att din flottör läcker vid packningen och då äre bara att göra en ny eller köpa en ny!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Asså jag öppnade förgasaren och tittade allt såg ok ut, men när jag hade förgasaren öppen och sen satte igån bensinen så bara fylldes den upp direkt, all bensin kommrr ur en liten löpning längst in i föggen

mm exakt, allt kommer ur en öppning som stryps av en plast flottör som trycker upp en liten pinne i det hålet som bensinen kommer från. så det stryper flödet.

Men äre så att flottören har fastnat längst ner så flödar det på bensin hela tiden! Vilket leder till att den flödar över.

Sen så kan hela flottören vara trasig att den blir full med bensin eller väger för mycket så den inte flyter korrekt. Vilket leder till att föggen flödar över.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in