1. #1

    yamaha neos förgasare flödar över

    Hej. Jag har en Yamaha neos 30moped, inte säker men tror det är en -01. Har (helt plötsligt) fått en hel del problem med den..tyvärr så hoppas det är någon som är mer kunnig än jag o min pappa.
    Iallafall, batteriet har varit urladdat en bra tid så har endast kickat igång den. Den har ALLTID startat på första kicken även när den varit kall. Har varit dålig tomgång och då menar jag att den nästinpå stängts av när man släppt på gasen en stund. Igår morse starta den och gic okej iallafall, men ca 3 timmar senare var den trögstartad och gick inte igång förens typ 20onde kicken. Då började det läcka som fan ur förgasaren... så tog veck den o plockade isär den, och upptäckte att sprinten fattade i flottören. Så vi satte dit en sprint (av ståltråd) men då funkade den inte att starta alls.
    Någon som vet vad det kan bero på ?

  2. #2
    Att flottören hänger sig händer ju med jämna mellanrum, Speciellt om du har skit i förgasaren. Har dock aldrig vart med om att sprinten har fattats eller liknande. Försök hitta en sprint som är gjort för förgasaren. Inte vet jag men tror inte att ståltråd är lika bra som en orginal sprint

    Nästa gång den ''Pissar'' bensin ur förgasaren är det bara att knacka på den. Ta något hårt som en skruv mejsel eller en tjockare pinne, Och sedan trycker du den mot förgasaren och slår på pinnen. Då ska det funka. Ibland kan du även få lossa på tändstiftet också
    Taiwan Golden Bee, Ride With Taiwan Style

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in