1. #1

    Question Luftskruv problem???

    Hejsansvejsan! skulle skruva lite på luftskruven men lyckades dock inte....det går inte att skruva på skruven? Hmm är det hos alla så eller?... Det ser ut som att skruven är platt.. eller kapad? den är inte ens rörd vad ja vet.

    Vad är det jag ska göra?

    Det är en Vivacity..

    Hoppas bilden är tydlig..tog med min mobil säg till om jag ska ta en ny...

    OOBBSS !!! förgasaren är skabbig jag vet.. OBBSS !!

    http://www.postimage.org/image.php?v=gxfD0l0

  2. #2
    Testa spruta på lite 5-56 eller liknande så kanske det går lättare.

  3. #3
    jo men..det finns inget jack i skruven?

  4. #4
    Då måste det väl vara fel skruv, har du kollat på andra sidan av förgasaren`?

  5. #5
    nej har inte kollat, men det måste ju vara den om Tomgångsskruven ligger ovan? eller?

  6. #6
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Om det inte finns en på andra sidan, ser det ut som att den förra ägaren kappat skruven!( Eller är du första ägaren)?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #7
    OK varit nu och sprutat lite på skruven så man ser tydligare... ta en titt!





    Nej ser inte kapad ut eftersom kanterna är kvar?...

  8. #8
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Det där kan ju inte vara luften... då skulle jag blivit grymt förvånad. kolla andra sidan av förgasaren bara ? o.O

  9. #9
    okej ska ta och göra det!

  10. #10
    pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    101
    Om inte jag har helt fel är det väl så att det är luftskruven och att om man vill skruva på den så får man själv se till att göra ett jack i den

  11. #11
    så där ser alla pegeout(stavning) luftskruvar ut, jag gick loss med dremel och någon liten slipplatta och gjorde jack i min skruv.

  12. #12
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Är så på alla äldre Peugeots förgasare. Ja det är luftskruven och du får ta och göra ett jack med en dremel så att du kan skruva med en skruvmejsel.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Style Visa inlägg
    Är så på alla äldre Peugeots förgasare. Ja det är luftskruven och du får ta och göra ett jack med en dremel så att du kan skruva med en skruvmejsel.
    äldre? yngre menar du väl? på min fögge på -00 motorn är det riktig skruv, och på min -08 är det sån där ospårad

  14. #14
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    äldre? yngre menar du väl? på min fögge på -00 motorn är det riktig skruv, och på min -08 är det sån där ospårad
    Aha okej kanske på äldre och nyare modeller. Har nämligen sån där ospårad på min trekker som är före 00.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av pone Visa inlägg
    Om inte jag har helt fel är det väl så att det är luftskruven och att om man vill skruva på den så får man själv se till att göra ett jack i den
    Varför skulle man vara tvungen att jacka skruven själv? Det låter ju helt jävla efterblivet lol. Så är det absolut inte på min Vivacity. Luftskruven ser ut som en vanlig skruv med en fjäder runt sig på min moped som är 08.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av JasonPason Visa inlägg
    Varför skulle man vara tvungen att jacka skruven själv? Det låter ju helt jävla efterblivet lol. Så är det absolut inte på min Vivacity. Luftskruven ser ut som en vanlig skruv med en fjäder runt sig på min moped som är 08.

    det e ju tomgångsskruven idiot haha !!
    ! det e rätt man får jacka den själv om man ska ändra luftskruven..

  17. #17
    det är tomgången....jag gjorde ett hack i den nu iaf..funkar fint

  18. #18
    Minarelli

  19. #19

  20. #20
    det ser ju ut som om att det är rakt vid den vänstra delen av skruven, har jag rätt? borde det inte finnas nåt specialverktyg som passar?

    Sen har jag en annan fråga, är skruven i mässing? Isåfall trodde min far att det eventuellt skulle gå att göra ett jack med hjälp av ett stämjärn, har nämligen samma problem, jag har samma förgasare.

  21. #21
    Nu grabbar ska jag förklara för er, alla peugeot har inget jack i luftskruven, försök med kniv rista en skåra så du kan skruva ut den med plattmejsel, när skruven är ute sätt den i skruvstädet och såga en fin skåra i den
    NiKlAn

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av niklan Visa inlägg
    Nu grabbar ska jag förklara för er, alla peugeot har inget jack i luftskruven, försök med kniv rista en skåra så du kan skruva ut den med plattmejsel, när skruven är ute sätt den i skruvstädet och såga en fin skåra i den
    det var ett väldigt smart tips, skall göras. tack!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in