Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1

    Min moppenet historia. För moppenet vidare!

    Hej Allesammans. Jag postade detta inlägget i tråden " Vårat älskade forum- Ett sammandrag ur mitt liv" Kände att min post var lite var lång för att ligga i ett kommentar fält. så nu delar jag med min historia i denna tråd istället.



    Hej allesammans. Pratade med "tunecity" på Msn och han visade mig tråden. Jag är inte bästa man för att skriva kanske men hade vart kul om man fick dela med sig om sin Moppenet historia... som Råkar vara rätt lång och invecklad men kan försöka linda in allt med moppenet så gott det går.

    Först vill jag bara tillägga att absolut hela mitt liv som det ser ut idag.. då menar jag allt. Har en bakgrund som är kopplad till Mopeder och framför allt moppenet.com.

    Allt började med mig så klart... en 15 årig oskuld kille från Majorna vars största merit är att ha fått silver i världens största målartävling för warhammer figurer. ( tennsoldater man bygger och spelar ett nördigt spel med) efter min vinnst i golden deamon tävlingen orkade jag inte syssla med tennsoldater längre.. kanske inte det man vill göra när man blir 15 om man är en hyfsad normal kille.

    Polaren hade fått en monkey bike av sin farsa som jag fick testa. den gjorde typ 25 km/t men jag tyckte det var ballt som fan. Jag sparade några månadspengar och tömde mitt sparkonto på ynka 5000 till mina konstnärs föräldrars stora förvåning. Jag skulle ha en moped. WTF kom den idéen ifrån tänkte dom...(och jag) Ingen jag kände ägde en moped. Det enda som man såg av mopeder var någon halv original skoter som susade förbi ibland. Grejen var att jag tyckte inte det verkade vara så kul att åka omkring på en hel automat skoter som lät som en symaskin. Jag kommer ihåg hur grundskole kamraterna hade storebröder med honda mt5 och yamaha dt. Dom verkade ha mycket roliga med sina mopeder än var dom som hade moped idag hade. Jag letade upp en yamaha dt som var billig och såg hyffsat fin ut. köpde den.. kom ca 4 meter med den innan den skar ihop. Första jag fick göra var att plocka isär skiten och mecka. Vilket inte var särskilt tråkigt när man ville ut och bränna. Men jag var tvungen att lära mig greja lite. Vilket gjorde att man blev mera känslomässigt involverad i sitt nya fordon. Själv körde jag runt i nästan ett år ensam på min moped. någon kille träffa man på med en honda mt5 som man körde ibland med. Inte mycket mer än så var det. Förutom att folk ofta kom fram och frågade vad det var jag åkte omkring på.

    Som tur var lyckades jag få med några polare att skaffa mopeder. dock var dom i min ålder inte så intresserade. Men min granne Kafi på 14 bast skaffade sig en Fs1 som vi pimpade med roller och biltema spray och körde fram och tillbaka i ett skogsområde där vi inte förväntade oss att polisen skulle komma. Inte så långt senare hoppa Markai på trenden och köpte sig en fiddy vid 13 års ålder.

    En dag var jag ute och körde och såg 2 killar som såg balla ut. Ena killen körde en ciao och den andra körde en DERBI SENDA!?!?!? med effekt rör. Det var det häftigaste jag sett. Hade aldrig sett en ny cross moped innan. Han var en trevlig kille. Verkade precis som mig bara vara ute och leta andra moped intresserade. Kan ni gissa vem killen på derbi var? han berättade att han nyligen hade reggat sig på ett moped forum som kallades moppenet. under namnen MRerbi.phill. han sa att en träff skulle komma. något som kallades gbgmeet.

    Jag stack dit ensam och WOW det var hundratals mopeder. Jag som trodde jag var den enda killen i världen som gillade mopder. Men NEJ det fanns en hel värld jag hade missat på Moppenet.com. tyvärr så gick min moppe så långsamt att hela crusingen han köra ifrån mig innan jag kom till brodalen där träffen hölls. Men jag var bestämd jag skulle hinna med i nästa träff. Loggade in på moppenet och fick hundra tals trimm förslag. Coolt....

    Moppen var trimmad och under den här tiden var vi några fler som körde moppe plötsligen. Nästa träff var förmodligen den mest omtalade Gbgmeet träffen ever. Helt otrolig träff. Detta var 05 träffen. ni som minns den.

    Jag kände att det var dags att byta upp mig. en kille i Majorna hade glidigt omkring på en CH_racing den senaste tiden och det var helt klart dröm moppen. Den var dock för dyr så tänkte nöja mig med en derbi.

    jag la ut DT´t på annons fastän det kändes otroligt svårt att göra mig av med den som var mig så kär.

    ( Jag grät som ett litet barn när den såldes. San historia)

    En dag så ringde en Kille och sa vi är lite intresserade av mopeden. Najs tänkte jag och bestämde träff. Hela familjen kom för att titta på den. Ur Toyota syven som famlijen kom med steg en tjej ut... jag blev otroligt förvånad när jag såg det. Det var inte bara vilken tjej som hällts. Hon var något av det finaste jag sätt. Hon sa inte så mycket men jag babblade på och berättade alla historer om mig och mopeden. Hon sa att jag var inte riktig som dom andra som försökte sälja mopeden. Att jag var intressant att lyssna på och verkade tycka om mopeden. Hon ville köpa den. visade sig att hon bodde bara någon kilometer bort men jag hade inte sett henne innan. Några dagar senare får jag en kontakt förfrågning på msn. Det var tjejen som la till mig. Hon sa att hon tyckte det var bra att ha mig som hjälp ifall hon behövde veta något.. fick reda på senare att det var en ursäkt för att få lära känna mig. För att göra en redan lång histora kort. Vi slutade som pojkvän flickvän. Hon var min första riktiga flickvän. Min första kyss. min första.... ja ni förstår resten. Ironin är att jag sålde mopeden men fick iprincip träffa den när jag vill. Fick en underbar tjej i 2 år på köpet och pengar för det hela.

    En sådan deal gör man aldrig om i livet. Men nog om yamaha Dt och brudar. Jag skulle köpa min derbi. Men jag såg en annons på en ch racing för endast 23 tusen.. det var en cross dock. jag ville ha en supermotard, Men jag gick med kafi för att titta på den. Det visade sig att det inte alls var en cross. Han hade supermotard konverterat den. Jag var förälskad. Men jag hade inte pengar. Jag drog till med " äh du får den för 20 "... och killen sa. Visst. Jag ringde pappa på stört och fråga om han kunde hjälpa mig med dom sista pengarna. Han gick med på det, Den dagen blev jag Mx_josef med Ch_racingen på riktigt. Det året blev något annat. I och med att jag hade vart så intresserad och åkt omkring så mycket i Majorna på min Dt Verkade det som att folk fått upp ögonen för moppar. Det året var inte ensamt. Det var KÖ utan för mitt lilla meckställe. Plötsligen hade alla en moppe och alla skulle trimma och hålla på som vi hade gjort ett tag. Och alla jag kände.. även folk utan moped. hade skaffat sig en Moppenet.com användare. Vi åkte på alla träffar och meets. Satt alla regniga dagar vi inte kunde köra på moppenet och snackade skit och kollade filmer och projekt. Plötsligen från att vara ingen alls. Var jag Moppe Josef. Som alla kände till och som kunde fixa det ena och det andra i den nya trenden.. MOPED. Kan tänkta mig att nästan 70% av alla mina nuvarande vänner lärde känna mig i den perioden som moppe Josef.

    Nog om det sociala. Att köra moppe var inte lika roligt längre man har ju vart överallt. När vi crusade till en träff fanns det några som stack ut.. Killarna längst fram i crusingen med svarta Hood tröjor som det stod GBGX3M på. Fan vilka balla killar. Dom var kungar på att köra bakhjul. Alle"MP" Stensjö. Christian"Bas3n"Hahne Var några av killarna. Jag bestämde mig att jag kan nog göra det där med... fast med min cross-moped. På den gamla goda tiden fanns det inte några crossmoppe stuntare i göteborg. det fanns bara Dtr-Ankan och plexy från svenjunga.

    Så nästan utan förebilder gav jag mig ut för att träna bakhjul. Slutade med mest vurpor, skapade bakskärmar och krossade fotpinnar. Men jag gav inte upp. Jag skulle bli bättre än Plexy och jag skulle visa Andreas Gusstafson och Aerox jonne att stunt ska köras med en riktigt moped. Inte någon plast raket.

    Jag lärde mig, dock inte i närheten av hur fort det går att lära sig idag. Men jag var ensam på att köra Bakan med cross. Jag stötte ihop med GBGX3m killarna ibland och körde med dom. Dom bjöd in mig att hänga med till kungsbacka på KBA "ViP" meet. Där träffa jag kocke, putte, kimsan och resten av det som skulle bli KBA stunters lite senare.

    Efter träffen så ville gbgx3m prata lite med mig. Hahne sa till mig: Josef vi har funderat lite och vi skulle vilja att du blev en medlem i vårat Team. Fan va glad jag blev. Nyss var dom mina idoler. Nu var jag en av dom på så kort tid.

    Jag tog stuntingen riktigt seriöst. Började klippa film åt x3m och jag var helt bestämd på att jag skulle ta mina tricks till en ny nivå. Efter ett litet tag så började det gå riktig bra. Ett Fucko la till mig på msn och fråga vi skulle ut och stunta. Han bodde lite närmre än dom andra x3m killarna så jag tyckte det var gött att ha någon man kunde träffa lite oftare och köra med. Jag träffade Anton Andersson, Små kaxig kille från Linné. Men omg vad duktigt han var. Han var lång före mig på många saker och hade kört bara någon vecka. Samma kväll hitta vi hamnen parkeringen. Där nuvarande X3m har lärt sig allt vad vi kan.

    Tog inte lång tid innan Kafi Malte och lite annat folk började hänga på hamnen parkeringen. Det var ett stunt harem för killar som oss. Varje dag efter kl 6 var det fullt ös där nere.

    Dom gamla medlemmarna i Gbgx3m var lite äldre och var inte lika aktiva. Det tog inte lång tid innan hamnen gänget körde ikapp. Gbgx3m flyttade från Frölunda till Majorna. Det nya Teamet blev Mx_josef, Kafi, Anton Andersson, Linus Annanas. Alla förutom Jag och kafi hade hittat varandra genom Moppent.com. Där vi snackade och la ut våra senaste filmer. Vi och alla andra inblandade som tex Markai kommer alltid ha den tiden kvar och vi kommer förmodligen vara vänner livet ut på grund av den upplevelsen.

    Jag vill inte veta vad Anton hade gjort om han inte träffat oss. När jag träffade Anton var han på väg att trampa riktigt snett i livet och hade förmodligen inte vart någon bra stans idag om han inte hittat oss. Han valde bort sina gamla vänner och sin struliga tillvaro för att vara med bra vänner som alla brann för något possessivt. Jag vill inte veta vad som hade kunnat hänt honom om han inte hittade oss på Moppenet.

    Vid den här tiden hade det hänt extremt mycket i mitt liv. Helt nya nära vänner, Ett kontakt nät man bara kunnat drömma om något år tillbaka. Och till och med lite kändisskap. Killar i våran ålder kände igen oss på fester, och till och med på stan kom det fram folk som man inte kände och hälsade. Häftig känsla.

    Tog inte så lång tid innan filmerna blev bra som fan. Andreas Gustafsson och Aerox Jonne var inte längre idoler utan snarare kollegor. En dag fick jag ett samtal från Andreas: Jag behöver någon som kan köra på MC mässan på Göteborg. WOOOOOOOWWW

    Det var Drömmen! Den blev sann. Jag skulle stå på samma scen inför tusentals människor med Andreas, Nicklas Ek och Matti tepsa. Dom fyra dagarna var dom bästa i hela mitt liv. Plötsligen hade man hundratals människor runt sitt bås och alla vill kolla på mig och min moped. Min moped? Det var inget man tänkte när man åkte och köpte sin första yamaha Dt som skar efter en minut.

    Det var inte bara moppe killarna som kände att jag var på G om man säger så. Bara på grund av att man hade glädjen och självförtroende. Var ju inte heller tjejer några problem i den perioden. Jag levde i ett Flow som jag bara kan hoppas på att jag får uppleva igen. Få människor får.

    Tiden efter det rullade på, jag fick köra fler shower. Mycket tack vara min "stunt pappa" Nicklas Ek. som hjälpte mig med både moppen och showerna. Hade inte klarat mycket utan honom under den tiden.

    Jag blev insläpp i Själva grunden till moppenenet. Jag blev stunt moderator tillsammans med El0l. fick styra och ställa i stuntavdelingen. Samtidigt som det så fick man vänner utanför Majorna och Göteborg. Vi reste och hälsade på folk från Stockholm ofta. Som Andreas, Elol, Charem. Orre, Crill, Boost och alla andra goda stockholmare.

    Moped intresset kräver ju dock pengar. Och moped var inte lika roligt längre, Jag ville köra en Hojj.
    Jag började jobba som ett ass för hojjen. Detta resulterade i att jag sluta i princip att köra. Allt handlade om pengar. 18 år är jag nu. Dom flesta 18 åringar jobbar inte, iallafall inte som jag gjorde. Jag kan säga nu i efterhand att det kanske inte var värt det. Jag slutade köra och ha roligt med mina kompisar. Men alla vet att efter sol kommer regn. Jag köpte iallafall hojjen. Vid den här tiden var jag i princip utbränd. Jag orkade inte köra och hade inte så roligt längre.

    Även min lillebror hade börjat med motorsport. Han körde cross och var duktigt som fan. förutom det så hade en talang till vilket var Gokarting. Han körde inte seriöst men han och pappa körde ibland på gokartbanan i majorna. Jag följde med dom dit en dag. Bror min körde över mig tottalt. Men jag satt en stund och Pratade lite med Chefen på stället. Berättade lite random om mitt stunt körade så som 2 motor intresserade grabbar kan göra. Han frågade mig om jag behövde jobb, roligt tänkte jag men jag hade redan ett annat jobb och gick i skolan. Men han ville ha en kille som kunde lite om motorer och var allmänt social så som jag var mot honom. Jag tog jobbet. Nu har hade jag plötsligen 2 jobb och gick sista året på gymnasiet. Gött i pengar så hojjen fungerade som den skulle. Men ingen fritid överhuvudtaget.

    Det var inte förens jag tog studenten som saker lugnade sig. Jag hade bara ett jobb och det var på gokarten. Samtidigt som att arbetslösheten är som brutalast. Så jag har tur. Nu är vi där jag är idag. Jag har precis flyttat hemifrån. förra året tog jag både körkort och Mc-kort med pengar jag jobbat ihop. Hojjen är reggad så jag får köra den som jag vill. Bil har jag med nu. En Bmw320 som jag tyvärr krocka sönder efter 4 dagar och har inte råd att laga. Den ser för jävlig ut men den tar mig dit jag vill.

    Så nu sitter jag här nyss fyllt 20 och har redan tagit ett stort steg in i vuxenvärlden med Hojj, Bil och eget boende.

    Nu vill jag att ni som orkat läsa hela den här historen. Tar bort Moppenet.com ur ekvationen. Vad tror ni hade hänt?

    Jo ingenting hade sett ut som det gör idag. Inte det minsta. Inte mitt jobb, Inte lägenheten jag sitter i nu, Inte bilen eller hojjen jag kör på fritiden. Inte ens mina bästa kompisar hade vart här. Det är viktigt att moppenet inte försvinner.. Det spelar ingen roll om det heter moppenet.nu eller org. eller om gamla trådar finns kvar eller ej. Det kommer alltid nya och det kommer alltid finnas killar som mig som kommer hitta hit och växa upp med forumet.


    Glöm inte det! Peace out..... Josef Götherskjöld.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    riktigt intressant läsning faktiskt. Fast jävla jobbigt
    nice de där me bruden också haha

  3. #3
    Hahahaha bra att du klarade av att läsa.. längta saken jag någonsin skrivigt..

  4. #4
    har lärt känna många kompisar genom moped.. tror det är nästan alla jag känner som jag hjälp genom att meka med dom osv...
    hade inte mnf funits hade jag aldrig hållt på med mopeder

  5. #5
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    har lärt känna många kompisar genom moped.. tror det är nästan alla jag känner som jag hjälp genom att meka med dom osv...
    hade inte mnf funits hade jag aldrig hållt på med mopeder
    Word!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  6. #6
    Jag orkade faktiskt läsa igenom hela, och det var en riktigt intressant läsning.

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Läste också igenom hela, så sant äre!

    Det var genom detta forumet jag och mina polare fick för oss att börja stunta! Kollade in i stuntavdelningen o småkollade lite.. Kom ihåg den första stuntfilmen jag såg med dig kocke och johan ahlberg.. Kocke var min idol då, kollade filmen för många gånger och kom på att stunta hade nog varit kul. Vilket det var också, var ute med polarna och stuntade varje dag under ett helt sommarlov, det var fan livet! tyvärr så går åren och vi växte ifrån mopparna, så där slutade det för mig och har ingen pengar att köpa något större heller än..

    Edit: kan la skriva lite mer för har inget speciellt för mig, känner inte att ja behöver starta en tråd för de heller
    Men började iaf att en polare hittade sidan, detta var i mitten av 07 men jag fyller sent på året och ägde då ingen moped så gick bara in och kollade lite då, denna sidan var för mig rena styling sidan för moppar.. Gick in lite då o då och blev helt faschinerad av alla byggen.. Köpte min moppe i dec 07 och fick mitt eu kort i feb, fick vänta länge som satan.. Blev att jag började köra moppe samtidigt som 93:orna.. La iallafall upp projekt på vivan, hade inte alls tänkt att göra något speciellt med den. blev även att man hade massa frågor man frågade om.. Fick fler och fler kommentarer på vivan så vintern 08-09 fick jag för mig att göra en hel renovering på den och göra one of a kind vilket jag gjorde.. Detta hade aldrig hänt utan moppenet, hade heller inte haft all den kunskap man nu fått genom åren heller. Samt all gemenskap man fått här med, träffat nåra från mnf lite här och där, sjukt kul!
    Så moppenet betyder mer än vad man tror!

  9. #9
    vafan! åt upp hela jävla chokladkakan bara för jag läste allt!(ahha har 2 till )
    intressant berättelse det där, borde kännas rätt annorlunda utan Mnf... <3
    Varje År Räddar Vi! Medlemmar På MNF Flera Mopeder Från Skroten.. Dessvärre Åker Fler Till Polisen!
    Kör Trimmat, Åkeru Fast Så Trimma Mer.

  10. #10

  11. #11

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Södra Sthlm
    Inlägg
    46
    Fan vad grymt! Läste hela, rekommenderas att göra det

  12. #12
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Riktig kul läsning Josef
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  13. #13
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Riktigt rolig och intressant läsning!

    Själv hade man nog inte kunnat speciellt mycket om moppar alls om man inte börjat hänga på mnf ^^

  14. #14
    Rolig och intressant läsning Josef! Kommer ihåg 2007 då jag och min kompis var 14 år gamla , hittade MoppeNet.com. Såg massvis med mopeder och fastnade direkt för Derbi Senda Xtreme modellen. Så hade man inte hittat MNF hade man inte haft mopeden t.ex.

  15. #15

  16. #16
    Grymt bra skrivet!

  17. #17
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    kan jag väl dra min också för att ni ska få se det från en tjejs perspektiv.

    Allt började med att jag var i skolan och det var avslutning, en kille snor min tomteluva och springer till, det jag inte visste då, fatass och ger den till honom. Jag springer dit och säger: "ge hit min mössa" varpå han svarar: "du är richards syster va" och på det spåret är det. En natt på jullovet satt jag och min bror (super_motard) och "lanade" fast vi spelade inte, utan vi satt och chatta och sega under nattens gång på internet. Plötsligt säger han: adda crill!!! driv med honom"
    Sure tänkte jag, så addade jag honom (eller okej det kan ha vart tvärtom haha) iaf så vi började driva med varandra. Han hatade mig till en stund och sen var det inte mer med det.

    Det fortsatte med massa gruppkonversationer och sådant med massa moppenetare, helt överlycklig över all uppmärksamhet. Jag fick då ett ryck, jag ska skapaett moppenet konto, "men hmm vad fan ska det heta?" säger jag till min bror. Han svarar: "döp dig till mbk_stunt" sure tänker jag och blir medlem dagen efter och börjar skriva det första jag gör. Jag lyckas, jag blev aldrig upptäckt.

    Det går några månader och jag börjar tröttna på att heta mbk_stunt. Jag ville ju vara jag även fast alla redan hatade mig, bl.a Crill och fatass. Men jag sket i det och blev medlem som Jossyy. Överlycklig och fick hur mycket uppmärksamhet som helst som den där "snyggare tjejen" har jag för mig någon sa. Jag fick uppmärksamhet och just under den tiden var det mycket tjejfakekonton som florerade och folk trodde jag va fake. Men jag va ju äkta?

    Tiden gick och jag fick under 1 månads tid över 300 addningar på msn och alla skrev och raggade. Jag började må sämre och sämre just för det blev för mycket. Alla va på mig, alla drev med mig och mitt liv sög. Till det blev sommar igen och jag lärde känna Iceman, Michel och zigge pga av alla donkenmeet. Jävlar ja, donken meet va grejer det va kul!

    Frihamnen slutade med att jag fick leka lite fukntionär och allt som hade med det att göra.

    hemligheterna nu är väl, vilka fick jag "bäst kontakt" med (nej inget sex, men ni kan ju fantisera)?
    Iceman
    Setterberg
    Bonzai
    Franzén
    Crill

    aa, det är dom jag kan komma på. Det blev ett jävla liv och allt sånt.
    tro mig Forumet gav mig allt och lite till. På både gott och ont.
    Hade jag gjort om det är då frågan..Ja det hade jag. Detta var en av mina bästa tider och jag fick vänner för livet och även erfarenheter som heter duga.

    gonatt

    kan dock tillägga att jag blev medlem som mbk_stunt slutet av 07 och jossyt någon gång 08

  18. #18
    Moppenet är en milstolpe i livet som styr den vägen du ska gå vidare på, iaf för mig

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av JOSSYY Visa inlägg
    kan jag väl dra min också för att ni ska få se det från en tjejs perspektiv.

    Allt började med att jag var i skolan och det var avslutning, en kille snor min tomteluva och springer till, det jag inte visste då, fatass och ger den till honom. Jag springer dit och säger: "ge hit min mössa" varpå han svarar: "du är richards syster va" och på det spåret är det. En natt på jullovet satt jag och min bror (super_motard) och "lanade" fast vi spelade inte, utan vi satt och chatta och sega under nattens gång på internet. Plötsligt säger han: adda crill!!! driv med honom"
    Sure tänkte jag, så addade jag honom (eller okej det kan ha vart tvärtom haha) iaf så vi började driva med varandra. Han hatade mig till en stund och sen var det inte mer med det.

    Det fortsatte med massa gruppkonversationer och sådant med massa moppenetare, helt överlycklig över all uppmärksamhet. Jag fick då ett ryck, jag ska skapaett moppenet konto, "men hmm vad fan ska det heta?" säger jag till min bror. Han svarar: "döp dig till mbk_stunt" sure tänker jag och blir medlem dagen efter och börjar skriva det första jag gör. Jag lyckas, jag blev aldrig upptäckt.

    Det går några månader och jag börjar tröttna på att heta mbk_stunt. Jag ville ju vara jag även fast alla redan hatade mig, bl.a Crill och fatass. Men jag sket i det och blev medlem som Jossyy. Överlycklig och fick hur mycket uppmärksamhet som helst som den där "snyggare tjejen" har jag för mig någon sa. Jag fick uppmärksamhet och just under den tiden var det mycket tjejfakekonton som florerade och folk trodde jag va fake. Men jag va ju äkta?

    Tiden gick och jag fick under 1 månads tid över 300 addningar på msn och alla skrev och raggade. Jag började må sämre och sämre just för det blev för mycket. Alla va på mig, alla drev med mig och mitt liv sög. Till det blev sommar igen och jag lärde känna Iceman, Michel och zigge pga av alla donkenmeet. Jävlar ja, donken meet va grejer det va kul!

    Frihamnen slutade med att jag fick leka lite fukntionär och allt som hade med det att göra.

    hemligheterna nu är väl, vilka fick jag "bäst kontakt" med (nej inget sex, men ni kan ju fantisera)?
    Iceman
    Setterberg
    Bonzai
    Franzén
    Crill

    aa, det är dom jag kan komma på. Det blev ett jävla liv och allt sånt.
    tro mig Forumet gav mig allt och lite till. På både gott och ont.
    Hade jag gjort om det är då frågan..Ja det hade jag. Detta var en av mina bästa tider och jag fick vänner för livet och även erfarenheter som heter duga.

    gonatt

    kan dock tillägga att jag blev medlem som mbk_stunt slutet av 07 och jossyt någon gång 08
    snygga_tjejen_f93<<3333

  20. #20
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av JOSSYY Visa inlägg
    kan jag väl dra min också för att ni ska få se det från en tjejs perspektiv.

    Allt började med att jag var i skolan och det var avslutning, en kille snor min tomteluva och springer till, det jag inte visste då, fatass och ger den till honom. Jag springer dit och säger: "ge hit min mössa" varpå han svarar: "du är richards syster va" och på det spåret är det. En natt på jullovet satt jag och min bror (super_motard) och "lanade" fast vi spelade inte, utan vi satt och chatta och sega under nattens gång på internet. Plötsligt säger han: adda crill!!! driv med honom"
    Sure tänkte jag, så addade jag honom (eller okej det kan ha vart tvärtom haha) iaf så vi började driva med varandra. Han hatade mig till en stund och sen var det inte mer med det.

    Det fortsatte med massa gruppkonversationer och sådant med massa moppenetare, helt överlycklig över all uppmärksamhet. Jag fick då ett ryck, jag ska skapaett moppenet konto, "men hmm vad fan ska det heta?" säger jag till min bror. Han svarar: "döp dig till mbk_stunt" sure tänker jag och blir medlem dagen efter och börjar skriva det första jag gör. Jag lyckas, jag blev aldrig upptäckt.

    Det går några månader och jag börjar tröttna på att heta mbk_stunt. Jag ville ju vara jag även fast alla redan hatade mig, bl.a Crill och fatass. Men jag sket i det och blev medlem som Jossyy. Överlycklig och fick hur mycket uppmärksamhet som helst som den där "snyggare tjejen" har jag för mig någon sa. Jag fick uppmärksamhet och just under den tiden var det mycket tjejfakekonton som florerade och folk trodde jag va fake. Men jag va ju äkta?

    Tiden gick och jag fick under 1 månads tid över 300 addningar på msn och alla skrev och raggade. Jag började må sämre och sämre just för det blev för mycket. Alla va på mig, alla drev med mig och mitt liv sög. Till det blev sommar igen och jag lärde känna Iceman, Michel och zigge pga av alla donkenmeet. Jävlar ja, donken meet va grejer det va kul!

    Frihamnen slutade med att jag fick leka lite fukntionär och allt som hade med det att göra.

    hemligheterna nu är väl, vilka fick jag "bäst kontakt" med (nej inget sex, men ni kan ju fantisera)?
    Iceman
    Setterberg
    Bonzai
    Franzén
    Crill

    aa, det är dom jag kan komma på. Det blev ett jävla liv och allt sånt.
    tro mig Forumet gav mig allt och lite till. På både gott och ont.
    Hade jag gjort om det är då frågan..Ja det hade jag. Detta var en av mina bästa tider och jag fick vänner för livet och även erfarenheter som heter duga.

    gonatt

    kan dock tillägga att jag blev medlem som mbk_stunt slutet av 07 och jossyt någon gång 08
    haha ja jävlar vilken uppståndelse det var när en tjej kom in hit! xD
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  21. #21

  22. #22
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    det här är lite pinstamt kanske, men du har typ blivit min idol nu, helt seriöst. Och det coola är ju dock att du bor i majorna, Jag bor själv bara över älven (hisingen)

  23. #23
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    tror jag skulle kunna fixa den själv någon dag

  24. #24
    Om jag inte hade hittat mnf så hade jag varken stuntat elr kunnat mecka. Syn att tiden bara flyger iväg . Fin story josef var kul att läsa.

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Om jag inte hade hittat mnf så hade jag varken stuntat elr kunnat mecka. Syn att tiden bara flyger iväg . Fin story josef var kul att läsa.
    Samma här , hade aldrig träffat dig heller Wille <3


  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Samma här , hade aldrig träffat dig heller Wille <3
    nepp <3

  27. #27
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Wow, verkligen fin historia. Jag hade aldrig meckat med mopeder om inte moppenet hade funnits.

  28. #28
    riktigt kul text! har läst den många gånger!
    Senast redigerat av MaackaN den 2011-12-21 klockan 21:57.

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Tjaa , riktigt bra skrivet Josef ! du har alltid varit min idol med Stunt
    jag har typ alltid varit bästa vän med min granne Mattsson som alltid legat steget före mig så fort han köpte sin första 50cc mini fyrhjuling så skulle jag det också , sen typ 10 år senare , då köpte William och sina skolpojkar sina första mopeder , och William köpte sej en derbi senda 08 , som jag blev grymt avensjuk på , men eftersom jag är 2 år yngre så fick jag vänta .. och vänta och vänta ... och innan jag ens kunde börja leta min 1;a moped så hade William köpt sej en stuntroxx , och jag blev bara mer och mer sugen på moped , och sen så sa pappa efter allt tjat , OKEJ köp en moped , och jag såklart gick in fort och tittade på Derbi senda 08;or men hittade bara sendor för över 20 tusen , och jag blev hur lessen som helst :'( men sen så var jag ofta med William och då körde ju han jämt sin stuntroxx och då tänkte jag , fan va coolt det är att stunta , och William säger : Marcus , varför gör du inte en användare på moppenet ? , och jag fort som attan åkte hem och fixade allt det där , och sen när jag kom in så gick jag offtast in på stuntavdelningen och tittade runt , och såg att bla josef , orre , andreas , kimsan hade lagt in klipp när dom kör , och jag bah WOOOAAWW coolaste jag sätt orre kör stuntroxx , andreas lika så ! jag bah jag måste ha stunt roxx ! sen gick jag in på blocket och letade efter en stuntrox , så klart så hittade jag en gul stunt rox som jag tittade på , och så ville jag såklart se om han kunde köra på bakhjulet och så , och han drog upp den på bakhjulet och körde lite cirklar och jag stod där och bah häftigaste jag sätt osv , dan efter köpte jag den , kom hem med den , sen när jag skulle testa köra på bakhjulet så vågade jag inte , och kunde inte , sen började jag tänkte på de negativa , med poliser osv ,så jag blev fegare och fegare typ och la ner och ens försöka stunta , sen sålde jag roxxen :'( och köpte mej äntligen en derbi senda 07, ! som var stylad med tun'r kåpsätt , och när jag var sisådär 14 år så tyckte jag att det var så j*vla häftigt med dom där hålen och karbon kåporna ! och jag skulle inte trimma denna ,
    men nu när jag blivit 15 , så insåg jag att dom där kåporna var ju inge att sticka ut med ... jag började tröttna på orginal, så jag fick för mej att nu jävlar ska jag kunna stunta ! jag bara måste det ! så jag sålde derbin nu för ett tag sen , och köpte mej en slider , och håller på att bygga stunt utav, vill bara säga det mattsson utan dej vore ett helvete ! och tack för alla tips och tricks , och allt grabbar ! mnf har hjälpt mej as mycket ! och mattsson lämna mig aldrig right ?


    kände för att skriva lite
    Ghulligt skrivit

  30. #30
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Gurra Visa inlägg
    Ghulligt skrivit
    +1
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in