1. #1

    spottar bensin ur förgasaren?

    tjena. nu e det så att jag har stött på problem med min moppe. efter att jag körde en längre sträcka började den hacka på höga varv och motorbromsa det sprutar även ut bensin ur förgasaren. vad e det för fel? det e inte munstucket. tacksam för svar!!

  2. #2
    Kör du med helt öppen förgasare och är den verkligen helt rätt bestyckad och inställd?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Simonzzon Visa inlägg
    Kör du med helt öppen förgasare och är den verkligen helt rätt bestyckad och inställd?
    jag har tagit isär hela förgasaren och satt tillbaka på rätt ställen. när jag skruvar på luft skruven blir det lite bättre men ändå myclet problem. nej jag kör med ett sportluft men testat att starta utan o då såg jag att den sprutade ut lite soppa. men det kan ju inte vara luft filtret eftersom jag har kört 50 problem fria mil.

  4. #4
    grundinställning för 2takt är runt 1,5 varv från helt inskruvad på luftskruven. Därefter är den munstyckena som ska ställas in.

  5. #5
    se över reedventilen så det inte har gått av något blad på den eller sprickor i bladen. är reeden trasig går motorn kasst och även putter ut brännsle ut förgasaren.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in