1. #1

    Unhappy En hoppande Mh Furia 01? :(

    Hej där, jag vurpade med min stackars Furia för någon vecka sen, och knäckte styret (svetsade ihop det igen). Sen när jag fick ihop allting igen så skulle jag se om det fungerade, och det gjorde det, förutom en sak. Det var att den började "hoppa" fram, den går alltså ner i varv och sen upp igen på någon sekund, och fortsätter göra så tills jag har slutat gasa.

    Det händer när jag växlar upp, och åker på ett stort gupp, men händer oftast bara i växel 1-3.
    Jag har kollat allting, ostrypt packningen, strypt den sen igen, kollat så att nålen sitter korrekt, flyttat nålen en hack, också rensade jag avgasröret och ljuddämparen med bensin. (eldade också, så att sotet skulle torka och falla ut).

    Men som sagt, innan jag vurpade med moppen gick den helt perfekt, kom till-och med upp i 85 på småvägarna. Nu så går den max 30 på dom längre vägarna.

    Och jag har Chokat, det gjorde så att den dog, så jag testade att sätta bensinkranen mellan on och off, så att den skulle skicka mindre bensin, men den gick lika dåligt endå.

    Hjälp min stackars Furia, någon?
    Senast redigerat av puq123 den 2013-09-09 klockan 22:59.

  2. #2
    Kan det kanske vara flottören?

  3. #3

  4. #4
    Jag är här för att jag behövde hjälp med min moppe, inte med min Svenska.

  5. #5
    låter som din flottör har sagt upp sig till viss del
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in