-
2013-09-10, 18:06 #1
Honda mt5 beter sig konstigt! :(
Hey, jo jag bytte packningar på mtn häromdan eftersom de gamla inte satt tätt! Sen så startade den som vanligt kunde köra ett tag å det gick jättebra! Men sen efter ett tag så bara börjar den blödra som om den inte får bensin å stängs av! Sen får man stå å vänta någon minut, och sen om man chokar medans man kickar så går den igång! Sen när den går igång så varvar den hela tiden (både när man har i kopplingen å kör). Sen så kunde jag köra ett tag innan den stängdes av igen.
Man kunde klara sig längre utan att den stängdes av ifall man körde på låg gas. För när jag körde full gas så la den av rätt så snabbt!
Jag har plockat isär förgasaren och tittat och såg inget som va fel i den!
Va kan de vara för fel?
Mvh Simon JohanssonSenast redigerat av simpan304 den 2013-09-10 klockan 19:42.
-
2013-09-11, 20:35 #2
-
2013-09-14, 20:35 #3
Kolla så det rinner ner soppa ordentligt från tank in i förgasaren. Veck på slangen eller skräp i förgasaren där soppaslangen går in är exempel på möjliga problem.
-
2014-05-12, 22:43 #4
- Reg.datum
- May 2014
Byt gaswire. Jag hade precis samma problem på min gamla mt och det visade sig tillslut att wiren var uppfransad och helt slut så den hängde sig på max o motorn drunknade efter ett tag. Absolut vanligaste felet, och man tror alltid att det ska vara nåt allvarligare fel.