1. #1

    Post Täta till förgasaren

    Tja min förgasare sitter inte bra 100% hur kan man göra för att täta till den?

    Namn:  bild.jpg
Visningar: 292
Storlek:  104,6 KB


    och en till fråga det är så att min kylare har börjat läcka och jag undrar hur länge kylarcementet håller eller är det lika bra att köpa en ny kylare direkt?


    och jag skulle byta munstycke men 6mm va fel gänga på min derbi senda extreme 2010 så antar att det är 5mm?


    mvh// Jw

  2. #2
    de me förgasaren vettefan, men dedär me kylaren... aldrig testat med sån cement, men har testat med ägg och även ingefära. annat som folk säger ska funka e senapspulver och kanel. hört folk som säger att cementen stelnar och kan täppa igen impellern eller nån liten kanal. me tanke på hur smått allting för kylarvattnet e på en moppe skulle ja itne lita på cementen ägg fungerar bäst av ingefära och ägg, men det var på en bil. det som är bra med ingefära/senapspulver/kanel e att när systemet är igång så klumpar de sig inte å täpper igen som cementen. när de finns hål så dras kryddan/pulvret dit och typ täpper igen/skapar nåt så det inte läcker. vet inte exakt. men äh, bästa resultatet e att köpa en ny! hahaha

    5mm och 6mm har samma gänga, bara att den ena e 1mm bredare i själva gängdelen men är 6mm för tjock för hålet så e de antagligen 5mm

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    WAT?

    säkert samma stigning men då äre inte samma gänga.
    oj, de har du rätt i xD vet inte riktigt va ja tänkte xD tänkte rätt men skrev fel

  5. #5
    okej tack för hjälpen. hmm, var exakt häller man ägg då?

  6. #6
    Nej nej, inte ägg, snus, kanel eller nåt sånt! Köp vanlig kylarcement, funkar perfekt på alla hårda material om bara skadan är liten och inte rör sig hela tiden. Cementen reagerar med syre och stelnar altså inte i vattnet. tätat i regel väldigt fort om man följer instruktionen. Vill man, kan man ju byta vattnet sen. för att få bort det rostaktiga utseendet som cementen ger.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in