1. #1

    vivacity går dåligt när den blir varm

    Tjena! har en vivacity som ja köpte för några veckor sen. Det här är "setupen" jag kör med.
    *svetsat igen blindtarmen.
    *Tagit bort variator strypningen.
    När den är kall går den hur bra som helst med bra ax Men sen när den blir varm så blir den slö och går knappt upp på bakhjulet:/
    Rengjorde nyss förgasaren i en förgasartvätt så den är 100% ren så de är inget med det och göra. Sen har jag prövat vikta till 7.5g och då axxade den ännu sämre än den gör nu. Så tänkte höra med er om ni kan hjälpa mig lista ut vad felet är? Min teori är att de är för litet munstycke eftersom ja inte bytt nått efter att jag tog bort strypningarna. Det är en vivacity 07a som har gått ca 700mil. // Rasmus
    En vis man sa en gång : Håll stumt eller gå hem, jag höll stumt!

  2. #2
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Hade samma fel , de var kolven som började bli sliten. Så kolla skicket på kolven o ringarna, borde vara något sånt.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #3
    Men bör den inte vara svårstartad om de är sliten kolv eller dåliga kolvringar?
    En vis man sa en gång : Håll stumt eller gå hem, jag höll stumt!

  4. #4
    Nepp, behöver den inte vara. Den kan bli slö när den blir varm. Då kolvringarna blir varma och blir lite mjukare av värmen, då håller dem inte kompet lika bra.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in